Realizacja scenariuszy lekcji w LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bolesława Chrobrego w Gryficach

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 04.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
  • Jak wpływać na Parlament Europejski?
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
94
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Zrealizowałam następujące scenariusze:

1.  Co daje nam Unia Europejska j jak to wykorzystać? W klasie 1e w dniu 20 maja 2024r

2.  Ile waży jeden głos? W klasie 1a 17 maja i w klasie 1c 16 maja 2024r

3.  Jak obywatele i obywatelki mogą wpływać na działanie Parlamentu Europejskiego? W klasie 3b 27 maja 2024r.

Scenariusze lekcji zrealizowałam w całości w klasach młodszych. Bardzo pomocna w scenariuszu pierwszym była prezentacja o programach oferowanych przez UE do młodzieży. Uczniowie pracując w grupach bezbłędnie wypełnili karty pracy, chętnie prezentowali swoje efekty pracy zespołowej. Na lekcji realizując scenariusz Ile waży jeden głos? uczniowie wypowiadali się chętnie za i przeciw uczestniczeniu w wyborach. Świetnie wyszła praca zespołowa w postaci wypełniania drzewa decyzyjnego. Wszystkie grupy po prezentacji prac ( było ich 7) wyciągnęły wniosek, że należy uczestniczyć w wyborach do PE. W tym scenariuszu nie zostało nam czasu na realizacje materiału pomocniczego nr 3 Pasażer na gapę. Na lekcji uczniowie wykazali się wiedzą, aktywnością. W klasie trzeciej liceum zdecydowałam, że zrealizujemy scenariusz Jak obywatele i obywatelki mogą wpływać na działanie Parlamentu Europejskiego? Wiąże się to z przedmiotem  realizowanym jako wiedza o społeczeństwie. Uczniowie byli zainteresowani formami wpływania obywateli na działania PE oraz podjęli próbę napisania samodzielnie petycji do Komisji  Petycji PE, była to praca w grupach. W tym scenariuszu bardzo przydatne okazały się linki do strony internetowej UE o inicjatywach obywatelskich, o składanych petycjach do Komisji Petycji. Uczniowie mieli też okazje obejrzenia strony wspolnie.eu i wysłuchania wypowiedzi ludzi na temat  unii, demokracji i udziału w wyborach. Lekcje były bardzo wartościowe dla młodych ludzi, szczególnie potrafili ocenić ich przydatność tuz przed wyborami do PE.

Opiekun grupy Młodzi glosują, nauczyciel historii i wos-u Elżbieta Szymańska



Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś