Lekcje o PE, wyborach i UE.
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
- Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3 godzinyIle uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
17Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Scenariusz Wspólna Europa został zrealizowany w całości, pozostałe częściowo, niektóre treści zostały zmodyfikowane – dostosowane do zainteresowań uczniów i pytań, które zadawali podczas zajęć. Pozostałe w całości. Na jednej z lekcji uczniowie tworzyli mapę myśli – pracowali w zespołach. Podczas tych zajęć młodzież wykazała największe zaangażowanie.
Niektórzy z uczniów powtarzali zasłyszane w mediach opinie, że należy rozwiązać UE, nie warto do niej należeć, bo to wymaga płacenia składek i trzeba wykonywać narzucone z góry polecenia. Po przeanalizowaniu korzyści płynących z członkostwa w UE, wiele osób uzmysłowiło sobie, jak funkcjonuje ta organizacja i jakie ograniczenia mieliby obywatele Polski, gdyby nasz kraj wystąpił z unii.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś