Relacja z wyborów szkolnego głosowania do Europarlamentu

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 06.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Cały zespół, który był zaangażowany w organizację wyborów miął wyznaczone konkretne zadania do wykonania. 

Wiktoria, Kacper, Zuzia i Gabrysia byli odpowiedzialni za zrobienie urny wyborczej i przygotowanie lokalu wyborczego. 

Natomiast Oskar, Nina i Tosia za przygotowanie , wydrukowanie i pocięci kart do głosowania, przygotowanie spisu wyborców, 

wydrukowanie i przygotowanie materiałów potrzebnych do oznaczenia lokalu wyborczego (np. wizytówkę komisji wyborczej, plakietki dla składu komisji ).

Dodatkowo uczniowie technika reklamy i poligrafii przygotowali w ramach swoich zajęć praktycznych plakaty i ulotki informujące o Unii Europejskiej, 

szkolnych wyborach do Parlamentu Europejskiego oraz tych właściwych wyborach. Plakaty zostały rozmieszczone na terenie całej szkoły , a ulotki rozdane uczniom.

Lokal wyborczy został zaaranżowany w jednej z sal lekcyjnych. Ustawiliśmy ławki i parawany na nich w taki sposób, żeby zapewnić głosującym tajność głosowania. 

Dla komisji wyborczej ustawiony został stół w taki sposób, żeby mogła kontrolować i koordynować przebieg wyborów. Za stołem komisji wyborczej umieszczony został napis informujący

, że są to szkolne wybory do Europarlamentu w ramach projektu " Młodzi głosują". Urna została ustawiona w widocznym miejscu.



Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

W dzień wyborów osoby wchodzące w skład komisji otworzyli lokal wyborczy o godz. 9 głosowanie było przewidziane do godz.13. Głosowanie miało odbywać się podczas przerw i lekcji, żeby każdy uczeń chętny do oddania swojego głosu mógł zrobić to w komfortowym dla niego czasie.  Głosowanie szło bardzo sprawnie, uczniowie zostali wcześniej poinformowani o konieczności posiadania dokumentu tożsamości, aby otrzymać kartę do głosowania.  Po zamknięciu lokalu wyborczego komisja wraz z koordynatorką policzyła oddane głosy i został spisany protokół. 



Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Przed wyborami koordynatorka zrealizowała lekcje według udostępnionych przez organizatora scenariuszy, uczniowie otrzymali wiedzę na temat działalności UE, Polski w UE, jakie znaczenie dla młodego człowieka ma obecność Polski w UE , zasad głosowania w wyborach do Europarlamentu oraz jak ważny jest pojedynczy oddany głos. 

Uczniowie technika reklamy i poligrafii zostali zaangażowani do przygotowania w ramach swoich zajęć praktycznych plakatów i ulotek informacyjnych o Unii Europejskiej, 

szkolnych wyborach do Parlamentu Europejskiego, narzędziu Latarnik oraz tych właściwych wyborach. Plakaty zostały rozmieszczone na terenie całej szkoły , a ulotki rozdane uczniom. Na szkolnym Facebooku umieściliśmy ogłoszenie o miejscu i dacie szkolnych wyborów. 

Uczniowie reagowali w różny sposób to wydarzenie, jedni bardzo entuzjastycznie do niego podeszli, inna grupa potrzebowała informacji i wiedzy na temat tego przedsięwzięcia , niestety spora grupa uczniów w ogóle nie była zainteresowana tym przedsięwzięciem.



Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Przygotowanie i przebieg wyborów wyszło bardzo dobrze. Jesteśmy zadowoleni, ze w taki sprawny sposób udało nam się to zorganizować. Jesteśmy bardzo dumni z aranżacji naszego lokalu wyborczego, który wyglądał bardzo profesjonalnie i zachęcająco dla uczniów. 

Cała akcja informacyjna (plakaty, lekcje ) także bardzo dobrze była zorganizowana.

Zaskoczył nas entuzjazm uczniów, którzy wzięli udział w głosowaniu



Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Najtrudniejsze było przekonać “nieprzekonanych”. Przy organizacji następnych wyborów musimy zwiększyć działania, żeby ci uczniowie, którzy nie chcieli wziąć udziału w głosowaniu, zrobili to. Bardzo ważne będzie dla nas przekonać ich, aby w dorosłym życiu zawsze uczestniczyli w wyborach.

Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach

https://zsbprus.edupage.org/news/?gtnid=338#photos:album:343


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś