Podniesienia świadomości uczniów o Unii Europejskiej, a w szczególności o znaczeniu wyborów do Europarlamentu

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 07.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
  • Jak wpływać na Parlament Europejski?
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
65
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Sprawozdanie z przeprowadzonych lekcji dotyczących podniesienia świadomości uczniów o Unii Europejskiej a w szczególności o znaczeniu wyborów do Europarlamentu.

Co mi daje Unia Europejska i jak to wykorzystaćCelem lekcji było uświadomienie uczniom korzyści wynikających z bycia częścią Unii Europejskiej jak również zachęcenie do refleksji na temat sposobów wykorzystania dostępnych środków i programów wsparcia UE.

Metody pracy które wykorzystaliśmy podczas lekcji to prezentacja multimedialna, dyskusja grupowa oraz materiały informacyjne dotyczące programów wsparcia UE

Dzięki wcześniejszej prezentacji multimedialnej, przedstawiającej główne korzyści i możliwości dla obywateli UE omówiliśmy korzyści związane z byciem częścią Unii Europejskiej . Uczniowie zwrócili uwagę na  możliwości podróżowania, pracy, edukacji oraz korzyści gospodarcze związane z uczestnictwem w UE. Podczas naszych lekcji  omówione zostały programy i fundusze wsparcia oferowanych przez UE dla obywateli, przedsiębiorstw i instytucji. Pokazaliśmy  w jaki sposób można skorzystać z tych środków i jakie korzyści można osiągnąć

Zachęciliśmy naszych uczniów  do dalszej eksploracji tematu i poszukiwania informacji o UE.

Realizując ten scenariusz lekcji, uczniowie uzyskali wgląd w korzyści płynące z uczestnictwa w Unii Europejskiej oraz  inspirację do wykorzystania dostępnych możliwości wsparcia. Ostatecznym celem było zachęcenie uczniów do aktywnego korzystania z szans, jakie daje  członkostwo w Unii Europejskiej.


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś