Wybory europejskie w TAB!

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 07.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

W ramach organizacji szkolnych wyborów, zadania zostały podzielone między członków Szkolnej Komisji Wyborczej oraz innych zaangażowanych uczniów i nauczycieli. Oto jak wyglądał podział zadań:


Szkolna Komisja Wyborcza:

Julia Giza: Przewodnicząca komisji, koordynacja całości wydarzenia, nadzór nad prawidłowym przebiegiem głosowania.

Gabriela Szyszka: Odpowiedzialna za weryfikację tożsamości głosujących oraz wydawanie kart do głosowania.

Michalina Ćwikowska (w zastępstwie Filipa Witkowskiego): Zajmowała się zabezpieczeniem urny wyborczej oraz monitorowaniem przestrzegania zasad głosowania.

Marika Włodarczyk: Sporządzała protokoły oraz dokumentację związaną z wyborami.


Nauczyciele i inni uczniowie:

Nauczyciele: Wsparcie logistyczne, pomoc w organizacji sali, nadzór nad przygotowaniem miejsca do głosowania.

Uczniowie: Pomoc w ustawianiu mebli, dekorowaniu sali, przygotowaniu materiałów informacyjnych.


Przed wyborami musieliśmy sprostać kilku wyzwaniom:

  • Ustaliliśmy harmonogram i zadania, aby wszystko przebiegło sprawnie. Musieliśmy zadbać o odpowiednie ustawienie sali, przygotowanie miejsc do głosowania oraz zapewnienie odpowiedniej liczby kart do głosowania.
  • Musieliśmy skutecznie poinformować wszystkich uczniów o nadchodzących wyborach, zachęcić ich do udziału oraz wyjaśnić zasady głosowania.
  • Zapewniliśmy, że proces wyborczy będzie przejrzysty i uczciwy. Zadbaliśmy o zabezpieczenie urny wyborczej oraz przestrzeganie procedur.


Przygotowanie miejsca do wyborów obejmowało kilka kroków:

  • Sala nr 1 została przystosowana do potrzeb lokalu wyborczego. Ustawiliśmy stoły i krzesła w sposób umożliwiający sprawne przeprowadzenie głosowania.
  • Przygotowaliśmy urnę wyborczą, karty do głosowania, listy obecności oraz niezbędne dokumenty.
  • Sala została udekorowana plakatami informacyjnymi na temat wyborów, a także oznaczeniami wskazującymi miejsce głosowania.
  • Przy wejściu do sali ustawiliśmy stanowisko do weryfikacji tożsamości, gdzie głosujący okazują legitymację szkolną lub inny dokument tożsamości.
  • Przygotowaliśmy i rozwiesiliśmy plakaty oraz rozesłaliśmy e-maile informacyjne, aby wszyscy uczniowie byli świadomi nadchodzących wyborów i ich znaczenia.


Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

7 czerwca 2024 r. w naszej szkole odbyła się symulacja wyborów parlamentarnych w ramach projektu „Młodzi głosują”. Oto, jak wyglądał ten dzień oraz cały proces głosowania:


Otwarcie lokalu wyborczego:

  • O godzinie 8.30 sala nr 1 została oficjalnie otwarta jako lokal wyborczy. Członkowie Szkolnej Komisji Wyborczej byli już na miejscu, przygotowani do przyjmowania głosujących.

Procedura głosowania:

  • Uczniowie przychodzili do sali nr 1 w czasie trwania lekcji oraz przerw, aby oddać swój głos.
  • Przy wejściu do lokalu wyborczego uczniowie okazywali legitymację szkolną lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
  • Po weryfikacji tożsamości przez członków Komisji, uczniowie otrzymywali kartę do głosowania, potwierdzając jej odbiór podpisem na liście obecności.

Oddanie głosu:

  • Głosowanie polegało na zaznaczeniu wybranego Komitetu Wyborczego na karcie do głosowania, stawiając znak „X” przy nazwie wybranego Komitetu.
  • Po wypełnieniu karty do głosowania, uczniowie wrzucali ją do zabezpieczonej urny wyborczej.

Zakończenie głosowania:

  • Głosowanie zakończyło się o godzinie 12.30. O tej godzinie lokal wyborczy został zamknięty, a urnę wyborczą zabezpieczono w celu rozpoczęcia liczenia głosów.


Liczenie głosów

Otwarcie urny:

  • Po zamknięciu lokalu wyborczego, członkowie Szkolnej Komisji Wyborczej przystąpili do otwarcia urny i wyjęcia kart do głosowania.

Weryfikacja i liczenie głosów:

  • Karty do głosowania zostały sprawdzone pod kątem ważności. Głosy nieważne to te, które nie spełniały wymogów, na przykład brak znaku „X” lub zaznaczenie więcej niż jednego Komitetu Wyborczego.
  • Komisja przeliczyła głosy, notując wyniki dla każdego z Komitetów Wyborczych.

Sporządzenie protokołu:

  • Po przeliczeniu głosów, wyniki zostały zapisane w protokole wyborczym, który podpisali wszyscy członkowie Komisji.
  • Protokół z wynikami został następnie przygotowany do publikacji.


Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Aby zmotywować uczniów i nauczycieli do aktywnego udziału w symulacji wyborów, przeprowadziliśmy intensywną kampanię informacyjną. Rozwiesiliśmy plakaty, rozdawaliśmy ulotki, publikowaliśmy posty na mediach społecznościowych i wysyłaliśmy e-maile z informacjami o wyborach. Nauczyciele prowadzili spotkania klasowe, wyjaśniając cel wyborów i zachęcając uczniów do udziału. Zorganizowaliśmy również prezentacje na temat znaczenia wyborów w demokratycznym państwie oraz promowaliśmy narzędzie Latarnik Wyborczy.

Pomimo naszych starań, frekwencja nie była zbyt duża, co mogło być spowodowane zbliżającym się końcem roku szkolnego. Niemniej jednak, uczniowie, którzy wzięli udział, wykazali duże zaangażowanie i entuzjazm. Nauczyciele aktywnie wspierali uczniów, co przyczyniło się do pozytywnego odbioru wydarzenia. Uczniowie zyskali praktyczną wiedzę na temat procesu wyborczego, co zwiększyło ich świadomość obywatelską. Wspólna organizacja wyborów była cenną lekcją obywatelską i okazją do integracji społeczności szkolnej.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Symulacja wyborów była przede wszystkim doskonałą okazją do edukacji obywatelskiej, co uważamy za największy sukces. Uczniowie, którzy wzięli udział w wyborach, wykazali duże zainteresowanie i zaangażowanie w proces wyborczy. Jesteśmy zadowoleni z tego, jak udało się przeprowadzić całą procedurę – od przygotowania lokalu wyborczego, przez weryfikację tożsamości, aż po oddanie głosów i liczenie wyników. Organizacja była sprawna i profesjonalna, co pokazało, że młodzież potrafi działać odpowiedzialnie i zgodnie z zasadami demokracji. Jesteśmy dumni z zaangażowania uczniów i nauczycieli w całe przedsięwzięcie. Szczególnie cieszy nas fakt, że uczniowie, którzy uczestniczyli w wyborach, zyskali praktyczną wiedzę na temat procesów demokratycznych. Udało nam się również skutecznie promować wydarzenie, mimo że frekwencja nie była wysoka z powodu końca roku szkolnego. Działania promocyjne, takie jak plakaty, ulotki i posty w mediach społecznościowych, zostały dobrze przyjęte, a kampania informacyjna była jasna i skuteczna. Narzędzie Latarnik Wyborczy okazało się bardzo pomocne i było chętnie wykorzystywane przez uczniów, co potwierdziło jego edukacyjną wartość. Najbardziej zaskoczyła nas reakcja uczniów na możliwość oddania głosu. Chociaż frekwencja była niższa niż oczekiwaliśmy, ci, którzy przyszli, wykazali się dużym zainteresowaniem i dociekliwością. Zadawali pytania dotyczące procesu wyborczego i zasad demokracji, co pokazuje, że symulacja spełniła swoją edukacyjną rolę. Pozytywnie zaskoczyło nas również zaangażowanie nauczycieli, którzy aktywnie wspierali organizację wyborów i zachęcali uczniów do udziału.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Najtrudniejsze okazało się zmobilizowanie uczniów do udziału w wyborach, szczególnie pod koniec roku szkolnego, gdy wszyscy są już myślą o wakacjach. Pomimo intensywnej kampanii informacyjnej i zaangażowania nauczycieli, frekwencja była niższa niż oczekiwaliśmy. Dodatkowym wyzwaniem było zapewnienie, że wszyscy uczniowie zrozumieli zasady głosowania i znaczenie oddania ważnego głosu. Mimo naszych starań, niektóre karty do głosowania okazały się nieważne z powodu błędnego wypełnienia :(


Przy organizacji kolejnych wyborów chcielibyśmy wprowadzić kilka zmian, aby zwiększyć frekwencję i poprawić ogólną organizację:

  • Planujemy dokładniej wytłumaczyć, co oznacza oddanie ważnego głosu. W przyszłości zamierzamy przeprowadzić specjalne warsztaty lub prezentacje, które krok po kroku pokażą, jak poprawnie wypełniać kartę do głosowania. Możemy również przygotować krótkie filmy instruktażowe, które będą dostępne online.
  • Zaczniemy kampanię promocyjną wcześniej, aby dać uczniom więcej czasu na przygotowanie się i zrozumienie znaczenia wyborów. Rozważamy także dodatkowe formy komunikacji, takie jak spotkania informacyjne podczas godzin wychowawczych.
  • Chcemy bardziej zaangażować samorząd uczniowski oraz nauczycieli w proces organizacji i promowania wyborów. Może to obejmować stworzenie zespołu ambasadorów wyborów, którzy będą motywować swoich kolegów i koleżanki do udziału.
  • Planujemy wprowadzić więcej interaktywnych i angażujących metod promujących wybory, takich jak quizy czy konkursy z nagrodami.


Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach

Szkolny Facebook:


https://www.facebook.com/share/p/4MyfqPomFwmZezBG/?mibextid=WC7FNe


https://www.facebook.com/share/p/NAbEHsnuT2oo8nqo/?mibextid=WC7FNe


Dodamy też niebawem relację fotograficzną :)



Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś