Lekcje towarzyszące wyborom europejskim zrealizowane w TAB

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 07.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
  • Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
63
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Scenariusze lekcji „Ile waży jeden głos?” oraz „Wspólna Europa – jak i po co?” zostały zrealizowane w całości, choć wymagały pewnych modyfikacji, aby lepiej dostosować je do specyfiki klas i dynamiki zajęć. W przypadku lekcji „Ile waży jeden głos?” musieliśmy dostosować czas przeznaczony na poszczególne etapy zajęć, aby uczniowie mogli dokładnie zrozumieć, jak wypełniać karty do głosowania oraz co oznacza oddanie ważnego głosu. Dodaliśmy również krótkie filmy instruktażowe, które były pomocne w wyjaśnianiu tych kwestii. Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem podczas burzy mózgów oraz pracy nad drzewem decyzyjnym, jednak niektóre z nich miały trudności z formułowaniem argumentów w sposób logiczny i przekonujący. Lekcja „Wspólna Europa – jak i po co?” również została zrealizowana w całości, ale wymagała dodatkowego czasu na ćwiczenia z mapą. Uczniowie musieli wskazać państwa członkowskie UE, kraje kandydujące oraz państwa należące do strefy euro i EFTA. To ćwiczenie było wartościowe, ponieważ uczniowie mogli praktycznie zastosować swoją wiedzę geograficzną, jednak wymagało ono dodatkowego wsparcia ze strony nauczyciela. Dyskusje na temat rozszerzania UE były bardzo angażujące, a uczniowie wykazali się dużą znajomością tematu i umiejętnością krytycznego myślenia. Najbardziej wartościowe dla uczniów okazały się elementy interaktywne, takie jak burza mózgów, praca w grupach oraz dyskusje na forum klasy. Te aktywności pozwoliły im na aktywne uczestnictwo w lekcji i rozwijanie umiejętności argumentacji oraz współpracy. Największe trudności sprawiły im natomiast bardziej teoretyczne części lekcji, takie jak analiza tekstów oraz ćwiczenia wymagające precyzyjnej wiedzy geograficznej. Realizacja obu scenariuszy była udana, choć wymagała pewnych modyfikacji i dodatkowego wsparcia. Uczniowie byli zaangażowani i aktywnie uczestniczyli w zajęciach, co przełożyło się na ich lepsze zrozumienie omawianych tematów.


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś