Szkolne wybory europejskie 2024

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 08.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Relacja z przygotowań do szkolnych wyborów do Europarlamentu

Podział zadań

Podczas przygotowań do szkolnych wyborów do Europarlamentu, zadbaliśmy o skuteczny podział zadań w naszym zespole. Wydzieliliśmy kilka kluczowych ról:


Koordynator wyborów: Osoby odpowiedzialne za ogólny nadzór nad przygotowaniami i przebiegiem wyborów. W skład tego zespołu wchodziły osoby, które przygotowały salę i stanowiska do głosowania. Zajmowali się również organizacją i nadzorem nad wszystkimi aspektami technicznymi wyborów. W dniu wyborów dwie osoby z tego zespołu były odpowiedzialne za zapraszanie kolejnych klas do głosowania, dbając o płynność i porządek całego procesu, dzięki temu uniknęliśmy zakłóceń i przestojów. Odpowiednio wcześniej wydrukowaliśmy odpowiednią ilość kart do głosowania, które następnie podbiliśmy. Następnie przygotowaliśmy protokół wyborów i listę uprawnionych uczniów do głosowania.

Zespół promocyjny: Był odpowiedzialny za wcześniejsze informowanie uczniów o wyborach, przygotowanie plakatów i organizację kampanii informacyjnej. Przygotowali plakaty informacyjne oraz ulotki, które rozdawali uczniom. Na głównym holu szkoły wywieli gazetkę informacyjną z materiałów przysłanych przez CEO. Dzień przed wyborami zespół ten przypomniał o konieczności przyniesienia dokumentów tożsamości.

Zespół logistyczny: Ta grupa koordynowała przebieg całych wyborów oraz zarządzała przepływem uczniów w dniu wyborów. Zajmowali się także rozstawianiem stołów, krzeseł oraz innych niezbędnych elementów w sali wyborczej. Przygotowali i zaplombowali urnę wyborczą.

Wyzwania przed wyborami

Przed wyborami musieliśmy sprostać kilku istotnym wyzwaniom:

Logistyka: Zorganizowanie odpowiedniego miejsca do głosowania, które pomieści uczniów chcących oddać swój głos a jednocześnie zapewni komfort podczas oddawania głosów. Sala musiała być wystarczająco przestronna, aby pomieścić stanowiska do głosowania oraz osoby koordynujące wybory.

Promocja i komunikacja: Efektywne poinformowanie uczniów o terminie i zasadach wyborów, a także zachęcenie ich do udziału. Zespół promocyjny musiał odpowiednio wcześnie przygotować plakaty informacyjne oraz odpowiednią ilość ulotek. Dzień przed wyborami przypomnieli o wyborach i konieczności przyniesienia dowodu tożsamości (legitymacja szkolna, dowód tożsamości, paszport). Na głównym korytarzu wywiesili gazetkę informacyjną.


Bezpieczeństwo: Zapewnienie, że wybory będą przeprowadzone zgodnie z zasadami, bez fałszerstw i zakłóceń. Zadbaliśmy o to, aby wybory przebiegały w spokojnej atmosferze, a każdy uczeń miał możliwość oddania głosu w sposób anonimowy i aby każdy wcześniej wiedział, jak należy oddać głos. Każdy miał tyle czasu, ile potrzebował na zapoznanie się z kartą do głosowania.

Przygotowanie miejsca do wyborów

Aby przygotować miejsce do wyborów, podjęliśmy następujące kroki:


Wybór lokalizacji: Zdecydowaliśmy się na salę lekcyjną, która jest wystarczająco przestronna i łatwo dostępna dla wszystkich uczniów.

Ustawienie stanowisk: Ustawiliśmy stanowiska do głosowania w taki sposób, aby zapewnić prywatność głosującym (dzięki oddzieleniu stanowisk parawanami) oraz płynny przepływ osób. Stoły ustawiliśmy wzdłuż ścian, a w centralnej części sali zorganizowaliśmy miejsce dla uczniów oczekujących na swoją kolej.

Dekoracje i informacje: Sala została ozdobiona plakatami informacyjnymi i dekoracjami związanymi z wyborami do Europarlamentu. Przy wejściu umieściliśmy tablice z instrukcjami dotyczącymi głosowania, aby każdy wiedział, jak przebiega proces.

Obsługa dnia wyborów: Przygotowaliśmy harmonogram dla wolontariuszy, którzy mieli pomagać w dniu wyborów, kierować ruchem i odpowiadać na pytania uczniów. Wolontariusze byli rozstawieni w kluczowych punktach sali, aby sprawnie kierować uczniów i udzielać informacji.


Dzięki efektywnej współpracy i starannemu planowaniu udało nam się stworzyć odpowiednie warunki do przeprowadzenia szkolnych wyborów do Europarlamentu, zapewniając ich sprawny i bezpieczny przebieg. Uczniowie chętnie brali udział w głosowaniu, a cały proces przebiegł bez zakłóceń, co było wynikiem naszej ciężkiej pracy i zaangażowania.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Przebieg dnia wyborów

Dzień wyborów rozpoczął się wcześnie rano, kiedy to nasz zespół zebrał się, aby przygotować salę lekcyjną i upewnić się, że wszystko jest gotowe na przyjęcie głosujących uczniów. O 8:00 otworzyliśmy lokal wyborczy, a uczniowie zaczęli przybywać według ustalonego harmonogramu klas.

Przebieg głosowania

1. Proces głosowania:

Uczniowie mieli możliwość oddania głosu w formie tradycyjnej. Przygotowaliśmy stanowiska oddzielone od siebie parawanami, za którymi uczniowie mogli zaznaczyć swoje wybory. Każdy otrzymał kartę do głosowania, na której zaznaczał swojego kandydata, a następnie wrzucał ją do urny.

2. Czas głosowania:

Głosowanie było rozłożone na cały dzień szkolny, od 8:00 do 14:30, aby każdy uczeń miał szansę wziąć udział. Klasy przychodziły według ustalonego wcześniej harmonogramu, co zapobiegało tłokowi i zapewniało płynny przebieg wyborów.

3. Pomoc i wsparcie:

W sali obecni byli wolontariusze oraz członkowie zespołu wyborczego, którzy pomagali uczniom w razie jakichkolwiek problemów lub pytań.

Liczenie głosów

1. Zamknięcie lokalu wyborczego:

O godzinie 14:30 zamknęliśmy lokal wyborczy i przystąpiliśmy do liczenia głosów. Proces ten był nadzorowany przez koordynatora wyborów oraz dwóch dodatkowych członków zespołu, aby zapewnić pełną transparentność.

2. Liczenie głosów tradycyjnych:

Zaczęliśmy od przeliczenia kart papierowych i sprawdzenia ilości oddanych głosów z listą wydanych kart do głosowania. Każda karta była dokładnie sprawdzana pod kątem głosów ważnych i nieważnych. Następnie karty z ważnymi głosami, były dzielone ze względu na komitety, na które zostały oddane głosy. Członkowie zespołu liczyli głosy w parach, co zapobiegało pomyłkom. Następnie członkowie zespołu koordynującego wybory przeprowadzili weryfikację wyników, aby upewnić się, że nie doszło do żadnych nieprawidłowości. Po dokładnym sprawdzeniu czy liczba oddanych głosów zgadza się z liczbą uczniów, którzy wzięli udział w głosowaniu, został wypełniony protokół.

Podsumowanie

Dzięki starannemu przygotowaniu i zaangażowaniu całego zespołu, dzień wyborów przebiegł sprawnie i bez zakłóceń. Harmonogram głosowania zapewnił płynność i brak tłoku, a dokładne liczenie głosów zapewniło wiarygodność i przejrzystość wyników.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Zespół promocyjny przygotował kolorowe i atrakcyjne plakaty informacyjne, które zostały rozwieszone na korytarzach szkoły. Ulotki z informacjami o wyborach były rozdawane podczas przerw.

Zaangażowaliśmy nauczycieli, którzy aktywnie wspierali kampanię informacyjną, przypominając uczniom o nadchodzących wyborach podczas lekcji. W niektórych klasach przeprowadzono krótkie dyskusje na temat znaczenia uczestnictwa w wyborach, co dodatkowo motywowało uczniów do zaangażowania.

Społeczność szkolna zareagowała na wybory do Europarlamentu z entuzjazmem i zaangażowaniem. Uczniowie byli ciekawi, jak przebiega cały proces i chętnie uczestniczyli w kampanii informacyjnej. Plakaty i ulotki wzbudziły duże zainteresowanie.

Po zakończeniu wyborów otrzymaliśmy wiele pozytywnych komentarzy zarówno od uczniów, jak i nauczycieli. Wielu uczniów podkreślało, że dzięki wyborom mogli poczuć się częścią ważnego procesu demokratycznego i dowiedzieć się więcej o funkcjonowaniu Europarlamentu. Nauczyciele docenili naszą organizację i profesjonalne podejście do tematu.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Co wyszło dobrze?

Dzięki dokładnemu podziałowi zadań każdy wiedział, za co jest odpowiedzialny, co przełożyło się na sprawne i efektywne przygotowanie oraz przeprowadzenie wyborów. Harmonogram działań oraz klarowne wyznaczenie ról przyczyniły się do płynnego przebiegu wydarzenia.

Plakaty, ulotki dotarły do uczniów. Dzięki temu uczniowie byli dobrze poinformowani o wyborach, ich terminach i procedurach, co znacząco wpłynęło na frekwencję wyborczą.

Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele wykazali się zaangażowaniem. Uczniowie chętnie uczestniczyli w głosowaniu, a nauczyciele wspierali działania organizacyjne i promocyjne. To pokazuje, że cała społeczność szkolna była zainteresowana i zmotywowana do udziału w wyborach.

Z czego jesteśmy zadowoleni?

Jesteśmy bardzo zadowoleni z frekwencji wyborczej. To świadczy o tym, że nasze działania promocyjne były skuteczne i że uczniowie byli zmotywowani do udziału w wyborach.

Otrzymaliśmy dużo pozytywnych komentarzy od uczniów i nauczycieli. Uczniowie podkreślali, że dzięki wyborom mogli poczuć się częścią ważnego procesu demokratycznego, a nauczyciele docenili nasze zaangażowanie i profesjonalne podejście.

Cały proces wyborczy, od przygotowań po liczenie głosów, przebiegł płynnie i bez zakłóceń. Było to możliwe dzięki dobrej organizacji, efektywnej komunikacji i zaangażowaniu wszystkich uczestników.

Co nas najbardziej zaskoczyło?

Byliśmy pozytywnie zaskoczeni ogromnym entuzjazmem, jaki uczniowie wykazali w dniu wyborów. Wielu z nich przychodziło do sali wyborczej z ciekawością i zadowoleniem, ciesząc się z możliwości udziału w takim wydarzeniu.

Byliśmy mile zaskoczeni ogromnym wsparciem ze strony nauczycieli. Nie tylko pomagali w organizacji i promowaniu wyborów, ale również aktywnie zachęcali uczniów do udziału, co przyczyniło się do sukcesu całego przedsięwzięcia.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Co było najtrudniejsze?

  1. Jednym z największych wyzwań było skuteczne koordynowanie działań różnych zespołów. Mimo wcześniejszego podziału zadań, synchronizacja wszystkich działań, zwłaszcza w dniu wyborów, wymagała dużo uwagi i elastyczności.
  2. Logistyka związana z harmonogramem głosowania była trudniejsza, niż się spodziewaliśmy. Zapewnienie, że każda klasa miała wystarczająco dużo czasu na oddanie głosów, reagowania na niespodziewane sytuacje.
  3. Mimo ogólnego entuzjazmu, zachęcenie niektórych uczniów do aktywnego udziału w wyborach było wyzwaniem. Niektórzy uczniowie byli bardziej obojętni wobec wyborów, co wymagało dodatkowych starań, aby ich zmotywować.

Co chcielibyśmy zmienić przy organizacji kolejnych wyborów?

  1. W przyszłości chcielibyśmy wprowadzić regularne spotkania zespołów organizacyjnych, aby jeszcze lepiej koordynować działania i wymieniać się informacjami. Planowanie spotkań kontrolnych na różnych etapach przygotowań mogłoby pomóc w lepszej synchronizacji działań.
  2. Aby zwiększyć zaangażowanie uczniów, należałoby wprowadzić więcej interaktywnych aktywności promocyjnych, takich jak quizy, konkursy czy debaty, które mogłyby bardziej zaangażować uczniów i zwiększyć ich zainteresowanie wyborami.
  3. Po zakończeniu wyborów chcielibyśmy zebrać feedback od uczniów i nauczycieli na temat całego procesu. Dzięki ankietom i rozmowom moglibyśmy dowiedzieć się, co jeszcze można poprawić i jakie były największe trudności z perspektywy uczestników.



Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś