Szkolne wybory europejskie 2024
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Relacja z przygotowań do szkolnych wyborów do Europarlamentu
Podział zadań
Podczas przygotowań do szkolnych wyborów do Europarlamentu, zadbaliśmy o skuteczny podział zadań w naszym zespole. Wydzieliliśmy kilka kluczowych ról:
Koordynator wyborów: Osoby odpowiedzialne za ogólny nadzór nad przygotowaniami i przebiegiem wyborów. W skład tego zespołu wchodziły osoby, które przygotowały salę i stanowiska do głosowania. Zajmowali się również organizacją i nadzorem nad wszystkimi aspektami technicznymi wyborów. W dniu wyborów dwie osoby z tego zespołu były odpowiedzialne za zapraszanie kolejnych klas do głosowania, dbając o płynność i porządek całego procesu, dzięki temu uniknęliśmy zakłóceń i przestojów. Odpowiednio wcześniej wydrukowaliśmy odpowiednią ilość kart do głosowania, które następnie podbiliśmy. Następnie przygotowaliśmy protokół wyborów i listę uprawnionych uczniów do głosowania.
Zespół promocyjny: Był odpowiedzialny za wcześniejsze informowanie uczniów o wyborach, przygotowanie plakatów i organizację kampanii informacyjnej. Przygotowali plakaty informacyjne oraz ulotki, które rozdawali uczniom. Na głównym holu szkoły wywieli gazetkę informacyjną z materiałów przysłanych przez CEO. Dzień przed wyborami zespół ten przypomniał o konieczności przyniesienia dokumentów tożsamości.
Zespół logistyczny: Ta grupa koordynowała przebieg całych wyborów oraz zarządzała przepływem uczniów w dniu wyborów. Zajmowali się także rozstawianiem stołów, krzeseł oraz innych niezbędnych elementów w sali wyborczej. Przygotowali i zaplombowali urnę wyborczą.
Wyzwania przed wyborami
Przed wyborami musieliśmy sprostać kilku istotnym wyzwaniom:
Logistyka: Zorganizowanie odpowiedniego miejsca do głosowania, które pomieści uczniów chcących oddać swój głos a jednocześnie zapewni komfort podczas oddawania głosów. Sala musiała być wystarczająco przestronna, aby pomieścić stanowiska do głosowania oraz osoby koordynujące wybory.
Promocja i komunikacja: Efektywne poinformowanie uczniów o terminie i zasadach wyborów, a także zachęcenie ich do udziału. Zespół promocyjny musiał odpowiednio wcześnie przygotować plakaty informacyjne oraz odpowiednią ilość ulotek. Dzień przed wyborami przypomnieli o wyborach i konieczności przyniesienia dowodu tożsamości (legitymacja szkolna, dowód tożsamości, paszport). Na głównym korytarzu wywiesili gazetkę informacyjną.
Bezpieczeństwo: Zapewnienie, że wybory będą przeprowadzone zgodnie z zasadami, bez fałszerstw i zakłóceń. Zadbaliśmy o to, aby wybory przebiegały w spokojnej atmosferze, a każdy uczeń miał możliwość oddania głosu w sposób anonimowy i aby każdy wcześniej wiedział, jak należy oddać głos. Każdy miał tyle czasu, ile potrzebował na zapoznanie się z kartą do głosowania.
Przygotowanie miejsca do wyborów
Aby przygotować miejsce do wyborów, podjęliśmy następujące kroki:
Wybór lokalizacji: Zdecydowaliśmy się na salę lekcyjną, która jest wystarczająco przestronna i łatwo dostępna dla wszystkich uczniów.
Ustawienie stanowisk: Ustawiliśmy stanowiska do głosowania w taki sposób, aby zapewnić prywatność głosującym (dzięki oddzieleniu stanowisk parawanami) oraz płynny przepływ osób. Stoły ustawiliśmy wzdłuż ścian, a w centralnej części sali zorganizowaliśmy miejsce dla uczniów oczekujących na swoją kolej.
Dekoracje i informacje: Sala została ozdobiona plakatami informacyjnymi i dekoracjami związanymi z wyborami do Europarlamentu. Przy wejściu umieściliśmy tablice z instrukcjami dotyczącymi głosowania, aby każdy wiedział, jak przebiega proces.
Obsługa dnia wyborów: Przygotowaliśmy harmonogram dla wolontariuszy, którzy mieli pomagać w dniu wyborów, kierować ruchem i odpowiadać na pytania uczniów. Wolontariusze byli rozstawieni w kluczowych punktach sali, aby sprawnie kierować uczniów i udzielać informacji.
Dzięki efektywnej współpracy i starannemu planowaniu udało nam się stworzyć odpowiednie warunki do przeprowadzenia szkolnych wyborów do Europarlamentu, zapewniając ich sprawny i bezpieczny przebieg. Uczniowie chętnie brali udział w głosowaniu, a cały proces przebiegł bez zakłóceń, co było wynikiem naszej ciężkiej pracy i zaangażowania.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Przebieg dnia wyborów
Dzień wyborów rozpoczął się wcześnie rano, kiedy to nasz zespół zebrał się, aby przygotować salę lekcyjną i upewnić się, że wszystko jest gotowe na przyjęcie głosujących uczniów. O 8:00 otworzyliśmy lokal wyborczy, a uczniowie zaczęli przybywać według ustalonego harmonogramu klas.
Przebieg głosowania
1. Proces głosowania:
Uczniowie mieli możliwość oddania głosu w formie tradycyjnej. Przygotowaliśmy stanowiska oddzielone od siebie parawanami, za którymi uczniowie mogli zaznaczyć swoje wybory. Każdy otrzymał kartę do głosowania, na której zaznaczał swojego kandydata, a następnie wrzucał ją do urny.
2. Czas głosowania:
Głosowanie było rozłożone na cały dzień szkolny, od 8:00 do 14:30, aby każdy uczeń miał szansę wziąć udział. Klasy przychodziły według ustalonego wcześniej harmonogramu, co zapobiegało tłokowi i zapewniało płynny przebieg wyborów.
3. Pomoc i wsparcie:
W sali obecni byli wolontariusze oraz członkowie zespołu wyborczego, którzy pomagali uczniom w razie jakichkolwiek problemów lub pytań.
Liczenie głosów
1. Zamknięcie lokalu wyborczego:
O godzinie 14:30 zamknęliśmy lokal wyborczy i przystąpiliśmy do liczenia głosów. Proces ten był nadzorowany przez koordynatora wyborów oraz dwóch dodatkowych członków zespołu, aby zapewnić pełną transparentność.
2. Liczenie głosów tradycyjnych:
Zaczęliśmy od przeliczenia kart papierowych i sprawdzenia ilości oddanych głosów z listą wydanych kart do głosowania. Każda karta była dokładnie sprawdzana pod kątem głosów ważnych i nieważnych. Następnie karty z ważnymi głosami, były dzielone ze względu na komitety, na które zostały oddane głosy. Członkowie zespołu liczyli głosy w parach, co zapobiegało pomyłkom. Następnie członkowie zespołu koordynującego wybory przeprowadzili weryfikację wyników, aby upewnić się, że nie doszło do żadnych nieprawidłowości. Po dokładnym sprawdzeniu czy liczba oddanych głosów zgadza się z liczbą uczniów, którzy wzięli udział w głosowaniu, został wypełniony protokół.
Podsumowanie
Dzięki starannemu przygotowaniu i zaangażowaniu całego zespołu, dzień wyborów przebiegł sprawnie i bez zakłóceń. Harmonogram głosowania zapewnił płynność i brak tłoku, a dokładne liczenie głosów zapewniło wiarygodność i przejrzystość wyników.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Zespół promocyjny przygotował kolorowe i atrakcyjne plakaty informacyjne, które zostały rozwieszone na korytarzach szkoły. Ulotki z informacjami o wyborach były rozdawane podczas przerw.
Zaangażowaliśmy nauczycieli, którzy aktywnie wspierali kampanię informacyjną, przypominając uczniom o nadchodzących wyborach podczas lekcji. W niektórych klasach przeprowadzono krótkie dyskusje na temat znaczenia uczestnictwa w wyborach, co dodatkowo motywowało uczniów do zaangażowania.
Społeczność szkolna zareagowała na wybory do Europarlamentu z entuzjazmem i zaangażowaniem. Uczniowie byli ciekawi, jak przebiega cały proces i chętnie uczestniczyli w kampanii informacyjnej. Plakaty i ulotki wzbudziły duże zainteresowanie.
Po zakończeniu wyborów otrzymaliśmy wiele pozytywnych komentarzy zarówno od uczniów, jak i nauczycieli. Wielu uczniów podkreślało, że dzięki wyborom mogli poczuć się częścią ważnego procesu demokratycznego i dowiedzieć się więcej o funkcjonowaniu Europarlamentu. Nauczyciele docenili naszą organizację i profesjonalne podejście do tematu.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Co wyszło dobrze?
Dzięki dokładnemu podziałowi zadań każdy wiedział, za co jest odpowiedzialny, co przełożyło się na sprawne i efektywne przygotowanie oraz przeprowadzenie wyborów. Harmonogram działań oraz klarowne wyznaczenie ról przyczyniły się do płynnego przebiegu wydarzenia.
Plakaty, ulotki dotarły do uczniów. Dzięki temu uczniowie byli dobrze poinformowani o wyborach, ich terminach i procedurach, co znacząco wpłynęło na frekwencję wyborczą.
Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele wykazali się zaangażowaniem. Uczniowie chętnie uczestniczyli w głosowaniu, a nauczyciele wspierali działania organizacyjne i promocyjne. To pokazuje, że cała społeczność szkolna była zainteresowana i zmotywowana do udziału w wyborach.
Z czego jesteśmy zadowoleni?
Jesteśmy bardzo zadowoleni z frekwencji wyborczej. To świadczy o tym, że nasze działania promocyjne były skuteczne i że uczniowie byli zmotywowani do udziału w wyborach.
Otrzymaliśmy dużo pozytywnych komentarzy od uczniów i nauczycieli. Uczniowie podkreślali, że dzięki wyborom mogli poczuć się częścią ważnego procesu demokratycznego, a nauczyciele docenili nasze zaangażowanie i profesjonalne podejście.
Cały proces wyborczy, od przygotowań po liczenie głosów, przebiegł płynnie i bez zakłóceń. Było to możliwe dzięki dobrej organizacji, efektywnej komunikacji i zaangażowaniu wszystkich uczestników.
Co nas najbardziej zaskoczyło?
Byliśmy pozytywnie zaskoczeni ogromnym entuzjazmem, jaki uczniowie wykazali w dniu wyborów. Wielu z nich przychodziło do sali wyborczej z ciekawością i zadowoleniem, ciesząc się z możliwości udziału w takim wydarzeniu.
Byliśmy mile zaskoczeni ogromnym wsparciem ze strony nauczycieli. Nie tylko pomagali w organizacji i promowaniu wyborów, ale również aktywnie zachęcali uczniów do udziału, co przyczyniło się do sukcesu całego przedsięwzięcia.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Co było najtrudniejsze?
- Jednym z największych wyzwań było skuteczne koordynowanie działań różnych zespołów. Mimo wcześniejszego podziału zadań, synchronizacja wszystkich działań, zwłaszcza w dniu wyborów, wymagała dużo uwagi i elastyczności.
- Logistyka związana z harmonogramem głosowania była trudniejsza, niż się spodziewaliśmy. Zapewnienie, że każda klasa miała wystarczająco dużo czasu na oddanie głosów, reagowania na niespodziewane sytuacje.
- Mimo ogólnego entuzjazmu, zachęcenie niektórych uczniów do aktywnego udziału w wyborach było wyzwaniem. Niektórzy uczniowie byli bardziej obojętni wobec wyborów, co wymagało dodatkowych starań, aby ich zmotywować.
Co chcielibyśmy zmienić przy organizacji kolejnych wyborów?
- W przyszłości chcielibyśmy wprowadzić regularne spotkania zespołów organizacyjnych, aby jeszcze lepiej koordynować działania i wymieniać się informacjami. Planowanie spotkań kontrolnych na różnych etapach przygotowań mogłoby pomóc w lepszej synchronizacji działań.
- Aby zwiększyć zaangażowanie uczniów, należałoby wprowadzić więcej interaktywnych aktywności promocyjnych, takich jak quizy, konkursy czy debaty, które mogłyby bardziej zaangażować uczniów i zwiększyć ich zainteresowanie wyborami.
- Po zakończeniu wyborów chcielibyśmy zebrać feedback od uczniów i nauczycieli na temat całego procesu. Dzięki ankietom i rozmowom moglibyśmy dowiedzieć się, co jeszcze można poprawić i jakie były największe trudności z perspektywy uczestników.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś