Relacja z przeprowadzonych lekcji według scenariuszy
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
30Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Scenariusze lekcyjne zostały zrealizowane przez nauczycielki języka polskiego i nauczycielkę historii oraz przez wychowawczynie klas VI i VII. Wybrane scenariusze zostały zrealizowane w całości z wykorzystaniem wskazanych form i metod nauczania. W lekcjach wzięli udział uczniowie klas starszych; chętnie uczestniczyli w zajęciach, które odbyły się po debacie przeprowadzonej w szkole. Nauczyciele dokonali niewielkich modyfikacji. Nie dotyczyły one samego toku lekcji, który udało się zrealizować zgodnie ze wskazówkami, a zrezygnowali jedynie z zadań domowych, których w szkołach podstawowych nie można już zadawać.
Uczennice i uczniowie chętnie ze sobą współpracowali podczas wypełniania kart pracy, angażowali każdą osobę w grupie do dyskusji i wyrażania własnych poglądów i pomysłów.
Podczas burzy mózgów wszyscy się swobodnie wypowiadali. Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się zadanie redakcyjne, które polegało na napisaniu petycji.
Najbardziej wartościowe okazały się zadania, które mieli wykonać w grupach. Uczniowie chętnie przystąpili do ich realizacji, szczególnie do wypełniania drzewka decyzyjnego, które było im już znane. Pocięta rozsypanka również była atrakcyjna dla uczniów, a zaangażowała słabszych uczniów, którzy chętnie przystąpili do ułożenia puzzli. Uczniowie byli zadziwieni, ile programów i akcji jest kierowanych dla młodych Europejczyków.
Początkowo uczniowie mieli problem z wymyśleniem tematu petycji. Często dopytywali również, jaka może być treść rozwinięcia, ale poradzili sobie z tym zadaniem z pomocą nauczyciela. Po zajęciach rozgorzała dyskusja, jakie petycje można faktycznie skierować do parlamentu. Uczniowie byli zainteresowani tematyką poruszoną na zajęciach. Wyrazili chęć uczestnictwa w kolejnych tego typu zajęciach.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś