Młodzi głosują - wybory do Parlamentu Europejskiego 2024

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 08.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Przed zorganizowaniem wyborów uczniowie wchodzący w skład zespołu przeprowadzili w swojej klasie debatę na temat korzyści obecności Polski w Unii Europejskiej. U nas w szkole w tym roku szkolnym jest tylko jedna klasa ósma, a co się z tym wiąże tylko w tej klasie są lekcje wiedzy o społeczeństwie. Na korytarzach członkowie zespołu rozwiesili własnoręcznie wykonane plakaty zachęcające społeczność szkolną do wzięcia udziału w młodzieżowych wyborach. W przeprowadzonych w naszej placówce wyborach uczestniczyli uczniowie klas szóstych, siódmych i klasa ósma. Miejsce do wyborów przygotowaliśmy wykorzystując urnę do głosowania, która jest na wyposażeniu szkoły, był też stół dla komisji wyborczej, parawan ze stolikiem do uzupełniania kart wyborczych. Przygotowaliśmy listy uprawnionych uczniów do głosowania oraz karty wyborcze z pieczątką szkoły. Każda z pięciu osób wchodzących w skład zespołu miała co robić. W technicznym przygotowaniu miejsca do głosowania pomogli nam uczniowie z innych klas.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Wybory odbyły się na pierwszej i drugiej godzinie lekcyjnej. Uczniowie klas biorących udział w wyborach schodzili kolejno z nauczycielem, z którym mieli wtedy lekcję. Najpierw składali swoje podpisy na listach i otrzymywali karty wyborcze. Szli za parawan i oddawali swój głos, a następnie wrzucali kartę wyborczą do urny. Uczniowie, którzy w tym dniu spóźnili się do szkoły i nie mogli głosować ze swoją klasą, mogli oddać swój głos na przerwie międzylekcyjnej. Na trzeciej godzinie lekcyjnej komisja wysypała karty wyborcze z urny, policzyła głosy i sporządziła protokół.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Społeczność szkolną zachęcaliśmy poprzez plakaty informujące o zasadach przeprowadzenia wyborów i pogadanki, które przeprowadził nauczyciel WOS-u w klasach szóstych, siódmych i ósmej. Społeczność szkolna zareagowała na to wydarzenie z zainteresowaniem i poważnie podeszła do samego głosowania, widać było po uczniach ich poważne podejście do oddawania głosów.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

W projekcie Młodzi głosują nasza szkoła uczestniczy od lat, więc dla nauczyciela nie było to nic nowego. Dlatego też rzetelnie mógł pokierować pracą zespołu uczniowskiego, dla którego była to zupełnie nowa sytuacja. Wybory w szkole przebiegły spokojnie, uczniowie oddający głosy zachowali powagę, było tylko kilka głosów nieważnych. Tym co się w tym dniu dzieje w szkole z zainteresowaniem przyglądali się uczniowie młodszych klas, które w głosowaniu nie uczestniczyły.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

W organizacji kolejnych wyborów chcielibyśmy, aby dzień przeprowadzenia wyborów był określony w widełkach czasowych na kilka dni, a nie danego jednego dnia. A także fajnie by było gdyby więcej plakatów zostało rozesłanych do szkół.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś