Sprawozdanie z realizacji lekcji: "Co daje mi UE i jak to wykorzystać"

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 09.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4godziny lekcyjne
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
110
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Scenariusz lekcji "Co daje mi UE i jak to wykorzystać" przeprowadziłam w klasach 4 technikum na wiedzy o społeczeństwie. Scenariusz lekko zmodyfikowałam. Wyznaczeni wcześniej uczniowie( ochotnicy) przygotowali informacje o poszczególnych programach Unii adresowanych do młodzieży. Na lekcji oglądaliśmy prezentację ze scenariusza, a wyznaczeni uczniowie krótko omawiali kolejne programy. Następnie obejrzeliśmy wspólnie filmik ze scenariusza o programie Erasmus+ i uczniowie w grupach przystąpili do pracy. Zadanie polegało na wypisaniu korzyści jakie daje uczestnictwo w takich programach, uwzględniając 3 poziomy: korzyści dla mnie ( osobiste, dla uczestnika programu), korzyści dla społeczeństwa ( jeżeli młodzi ludzie będą korzystać z wymienionych programów) i korzyści dla Europy ( jaki wpływ dla Europy może mieć rozwój takich programów i uczestnictwo w nich dużej liczby młodych osób z wielu krajów). Praca w grupach była inspiracją do dyskusji, którą podsumowaliśmy lekcję.

Młodzież była zaangażowana, dyskusje były ciekawe, bez problemu wskazywali korzyści osobiste,( pomocny był tu filmik) trudniej było określić korzyści ogólne, ale tu też padały bardzo fajne wnioski. Przede wszystkim uczniowie dostrzegali, że takie programy w efekcie budują otwartość, tolerancję, poczucie wspólnoty europejskiej i ułatwiają międzynarodową współpracę.


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś