Realizacja scenariuszy lekcji
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
39Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Na początku realizacji scenariusza lekcji „Ile waży jeden głos?”, większość uczniów na zadane w temacie pytanie odpowiedziała „NIC”. Jednak odpowiadając na 2 pytania z wprowadzenia, uczniowie zaczęli się zastanawiać – zapisywali swoje pomysły na kartkach, a następnie wspólnie omawiali. Po przeczytaniu dialogu wyborców/wyborczyń wspólnie uzupełniali drzewo decyzyjne. Na pytanie, dotyczące obowiązku udziału w wyborach odpowiadali, że jest to obowiązek. W jednej z klas padło jednak pytanie: czy jest kara niebranie udziału w głosowaniu i stwierdził, że jeśli nie ma kary to nie będzie brał udziału w wyborach. Żadne argumenty nie zmieniły zdania tego ucznia. Scenariusz został zrealizowany na 1 jednostce lekcyjnej.
Drugi scenariusz, dotyczący wspólnej Europy też wywołał wśród uczniów dyskusję. Okazało się, że nawet po poznaniu przyczyn powstania Unii Europejskiej, jej instytucji i możliwości jakie daje Unia, znaleźli się wśród uczniów eurosceptycy. Jednocześnie właśnie te osoby przedstawiały argumenty za tym, aby nie przyjmować nowych członków do Unii Europejskiej oraz aby Unia Europejska była „osiedlem zamkniętym” dla migrantów. Scenariusz ten był realizowany na 2 jednostkach lekcyjnych.
Scenariusze nie były modyfikowane. Uczniowie byli zaangażowani w pracę podczas lekcji.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś