Szkolne wybory "Młodzi Głosują w PSP nr 2 w Staszowie
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
56Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Lekcje na podstawie scenariusza Co daje mi Unia Europejska wymagały podstawowej wiedzy o UE, która jest w podstawie programowej wiedzy o społeczeństwie w klasie 8. W młodszej klasie, z którą ja pracowałam, należało najpierw przekazać uczniom te najważniejsze informacje, żeby rozumieli temat. Zatem ten scenariusz został poszerzony o wstępne zajęcia o Unii. Uczniowie starali się znajdować przykłady wykorzystywania funduszy unijnych w ich rodzinie i wśród znajomych. Cieszyło ich, że mogą przy tej okazji pomarzyć na temat swojej przyszłości, i było na pewno ważne i wartościowe. Trudniej im było sobie wyobrazić, że ich wybór może wpływać na losy Europy, jednak jest to perspektywa dość odległa dla 11- czy 12- latka. Scenariusz Ile waży twój głos był trudniejszy do realizacji, chociaż odwoływałam się choćby do wybierania samorządu klasowego, i to przemawiało do uczniów.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś