Relacja z wyborów w SP3 w Kowarach

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 09.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Organizacja wyborów przypadła na trudny okres. Dwa tygodnie przed wyborami w szkole odbywały się egzaminy ósmoklasisty i z tego powodu większość dzieci miała wolne. Z kolei tydzień przed prawyborami uczniowie w znacznej mierze byli na wyjeździe i faktycznie na organizację mieliśmy tylko kilka dni. Udało się jednak wszystko zorganizować, w szkole znajdowała się urna i parawany, a z pomocą konserwatora urządziliśmy lokal wyborczy w sali lekcyjnej, będącą zresztą na ogół lokalem dla prawdziwego głosowania. Uczniowie zaproszeni do zespołu sami między siebie poprzydzielali sobie zadania: część z nich wcześniej ogłaszała informacje o wyborach, inni rozwieszali plakaty, natomiast wszyscy zostali członkami komisji, przy czym sami wyznaczyli spośród siebie przewodniczącego i sekretarza. Oni też zdecydowali o miejscu zorganizowania symulacji wyborów.


Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Lokal wyborczy był czynny w godzinach 8:00-12:00. Uczniowie klas 6-8 mogli wziąć udział w wyborach podczas przerwy i kto chciał. Nad przebiegiem czuwała komisja złożona z członków zespołu, która rejestrowała i legitymowała uczestników wyborów, dbała o porządek w sali i zliczała głosy. Po dopełnieniu formalności posprzątała salę. Nauczyciel nie brał czynnego udziału w przebiegu wyborów, jednak w czasie przerwy kontrolował organizację prawyborów, a w razie potrzeby pomagał zespołowi. Mógł też zawsze liczyć na wsparcie ze strony koordynatora w każdym czasie.


Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Do udziału w wyborach zachęcaliśmy poprzez ogłaszanie klasom, rozwieszanie plakatów i rozdawanie ulotek, zrobionych z kserokopii nalepek. Nauczyciel też przyczynił się do zachęcenia dzieci poprzez wysyłanie przez dziennik wiadomości do rodziców z informacją o prawyborach. Z początku uczniowie byli zaskoczeni, nie wiedzieli, co mają o tym myśleć, niemniej jednak spora część młodzieży podeszła do symulacji. Najpewniej był to wynik ciekawości (nigdy czegoś takiego w szkole nie widzieli), a niewykluczone, że też dlatego, że to jest zabawa, nie wpływająca na wyniki prawdziwych wyborów.


Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Wszystkie rozplanowane elementy wypadły dobrze, nie było poważnych mankamentów. Zespół poradził sobie znakomicie, choć początkowo nie wiedział co ma robić, ale kiedy nauczyciel wszytko im wytłumaczył i jeszcze pomagał im w trakcie wyborów, organizacja przebiegała sprawnie.


Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Wszystko przebiegało sprawnie. Jedynie, co można byłoby zrobić lepiej, to znaleźć więcej czasu na zorganizowanie szerszej akcji upowszechniania informacji - być może frekwencja byłaby wyższa, co przy fakcie, że jesteśmy małą szkołą, byłoby do osiągnięcia. Jednak z powody siły wyższej (egzaminy i wyjazdy) nie mogliśmy więcej osiągnąć.



Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś