Relacja z wyborów SP2 Płońsk
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Podziału zadań do realizacji projektu dokonali sami uczniowie pod kierownictwem koordynatora biorąc pod uwagę swoje możliwości oraz predyspozycje. Uczniowie podzieli zadania z wyszczególnieniem: przygotowania akcji promującej wybory, przygotowania plakatów przedwyborczych, przygotowania spisu wyborców pośród wytypowanych klas 6, 7 i 8, przygotowanie i opieczętowane kart do głosowania, przygotowanie lokalu wyborczego oraz przeprowadzenie wyborów. Zadania zostały rozdzielone i uczniowie realizowali zadania zgodnie z harmonogramem ustalonym z koordynatorem projektu.
Lokal wyborczy usytuowany był w sali gimnastycznej zgodnie z wytycznymi oraz standardami wyborczymi. Uczniowie przygotowali lokal wyborczy dzień wcześniej pod opieka nauczycieli WOS. LOkal wyborczy został oznaczony, w lokalu została umieszczona urna wyborcza (opieczętowana), dwa miejsca do głosowania zapewniające tajność głosowania oraz stół komisji wyborczej. Nad przebiegiem głosowania czuwali poszczególni nauczyciele.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Wybory rozpoczęły się o godz. 9:00 ze względów organizacyjnych i trwały do godz. 15:00. za zgoda dyrektora szkoły uczniowie mogli wziąć udział w głosowaniu podczas zajęć lekcyjnych ze względu na wielkość szkoły i zmianowość zajęć. Komisja wyborcza rozpoczęła swoja prace o godz. 8:00 sprawdzając lokal wyborczy. Chętni uczniowie głosowali pod opieką nauczycieli poszczególnych zajęć w godzinach wyznaczonych na głosowanie. Uczniowie po pobraniu karty do głosowania mogli oddać swój głos w dwóch do tego wyznaczonych miejscach. Po zakończeniu głosowania komisja wyborcza po otwarciu urny zliczyła głosy, sporządziła protokół z głosowania i przekazała protokół wraz z kartami do głosowania koordynatorowi projektu.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Społeczność szkolna była wcześniej przygotowana do wyborów poprzez: akcje promujące wybory, spotkania grupy zaangażowanej w wybory z uczniami klas 6, 7 i 8 oraz poprzez plakaty zachęcające do wyborów. Akcja promująca idee projektu oraz zachęcająca do wyborów została przeprowadzona w mediach społecznościowych Fb oraz na stanie internetowej szkoły. Uczniów z zaciekawieniem obserwowali przygotowania do wyborów, wzięli udział w wyborach.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Wszystkie elementy zaplanowanych działań wyszły dobrze. Głównym powodem do zadowolenie było przygotowanie i przeprowadzenie wyborów w sposób sprawny z wielkim zaangażowaniem grupy uczniów, co było dużym zaskoczeniem dla wszystkich uczniów i opiekunów.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Nie było elementów, które sprawiały trudność, ze względu na odpowiedni dobór uczniów, podział obowiązków i ich zaangażowanie. Trudnością jest zbyt krótki czas na przygotowanie i przeprowadzenie debaty szkolnej.
Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]
1-2 - lokal wyborczy
3-5 - komisja wyborcza
6-9 - głosowanie uczniów
Wideoesej - dodajcie link do filmu [min. 3 minuty]
https://sp2plonsk.pl/lekcja-demokracji-realizacja-projektu-mlodzi-glosuja/Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach
https://sp2plonsk.pl/lekcja-demokracji-realizacja-projektu-mlodzi-glosuja/
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś