Relacja z symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego zorganizowanej w II Liceum Ogólnokształcącym im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Chrzanowie.
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
1. Propozycja przystąpienia do akcji MŁODZI GŁOSUJĄ 2024 przedstawiona przez nauczycieli wiedzy o społeczeństwie.
2. Akceptacja propozycji przez uczniów.
3. Uzyskanie zgody Dyrektora naszego liceum na udział w akcji.
4. Zebranie osób chętnych do organizacji symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego.
5. Przygotowywanie i rozklejenie plakatów informujących o zbliżającym się wydarzeniu.
6. Udział nauczyciela- koordynatora w webinarium „Młodzi głosują”.
6. Przygotowanie i rozklejenie w szkole zasad obowiązujących podczas szkolnych wyborów europejskich.
6. Pobranie i przygotowanie kart wyborczych.
7. Przygotowanie list uczniów uprawnionych do głosowania.
8. Przygotowanie lokalu wyborczego: wybór miejsca, ustawienie stołów dla komisji wyborczej, przygotowanie stolików z osłonami umożliwiającymi tajność głosowania i długopisów.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
1. Sprawdzenie, że urna wyborcza przed rozpoczęciem wyborów jest pusta.
2. Przyjmowanie kolejnych osób, które chciały oddać swój głos: legitymowanie ich, proszenie o podpis w tabeli na spisie wyborców, wydawanie karty do głosowania.
3. Nadzorowanie, aby osoby, które zagłosowały wrzuciły kartę wyborczą do urny.
4. Uczniowie głosowali przede wszystkim przed i po swoich lekcjach oraz na przerwach. Mieli też możliwość głosować w czasie lekcji.
5. Po zakończeniu głosowania zabezpieczono urnę wyborczą, pozostałe, przeliczone karty wyborcze i listy osób uprawnionych do głosowania do następnego dnia ( w dniu wyborów osobom zasiadającym w komisji wyborczej obowiązki pozaszkolne nie pozwalały na pozostanie w szkole do czasu policzenia głosów).
6. W dniu następnym przeliczono ponownie puste karty wyborcze, stwierdzając, że ich liczba zgadza się z liczbą z dnia poprzedniego. Następnie zabezpieczono puste karty do głosowania i przystąpiono do otwarcia urny wyborczej.
7. Przeliczenie głosów oddanych na poszczególne komitety wyborcze.
8. Uzupełnienie i podpisanie przez wszystkich członków komisji wyborczej protokołu końcowego.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
1. Uczniowie zachęcani byli do udziału w wyborach poprzez kampanię profrekwencyjną. W szkole rozwieszono samodzielnie wykonane przez uczniów plakaty oraz materiały dostarczone przez organizatora akcji MŁODZI GŁOSUJĄ. Dodatkowo o przygotowywanej symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego informowali podczas swoich lekcji nauczyciele wiedzy o społeczeństwie, historii i historii i teraźniejszości. Przybliżali uczniom idee Unii Europejskiej, zasady wyborów i zachęcali do wzięcia udziału w przygotowywanym wydarzeniu. Młodzież wykazywała zainteresowanie tematem.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Pozytywną stroną realizacji projektu MŁODZI GŁOSUJĄ była integracja osób przygotowujących wydarzenie. Koordynatorowi zależało, aby w przedsięwzięciu wzięli udział przedstawiciele wszystkich roczników. Pozwoliło to starszym podzielić się swoimi doświadczeniami, a młodszym przekonać się do działań ogólnoszkolnych i podjąć nowe wyzwania. Pozytywnie należy ocenić techniczne przygotowanie wyborów ( plakatowa kampania profrekwencyjna, lokal wyborczy), a także pozytywne nastawienie komisji wyborczej, która nie tylko dbała, aby wybory przebiegły zgodnie z przyjętymi zasadami, ale również stwarzała przyjazną atmosferę.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najsłabszą stroną naszej symulacji wyborów była frekwencja. Na niski wynik wpłynęły przede wszystkim wyjazdy uczniów na wycieczki ( przesuniecie terminu nie wchodziło w grę , ponieważ wyjeżdżały kolejne klasy). Następną przyczyną był brak rozeznania wielu uczniów w polskiej scenie politycznej. Najczęściej mówili oni, że nie wiedzą, na kogo mogliby oddać swój głos.
Galeria zdjęć
Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]
Zdjęcie 1- zdjęcie to wykonano po ostatecznym ustaleniu składu zespołu odpowiedzialnego za organizacje symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego. Fotografia ta posłużyła nam do uzupełnienia swojego profilu.
Zdjęcie 2- Fotografia przedstawia plakat informacyjny, dotyczący
daty szkolnych wyborów i zasady, według których mają one przebiegać.
Zdjęcie 3- Jeden z wielu plakatów wyborczych, rozwieszonych w naszej szkole.
Zdjęcie 4 - Fotografia przedstawia lokal wyborczy.
Zdjęcie 5 -Zdjęcie to pokazuje, że stworzyliśmy warunki, aby wybory mogły się odbyć w sposób tajny.
Zdjęcie 6- Nasza komisja wyborcza.
Zdjęcie 7- Zaplombowana urna wyborcza.
Zdjęcie 8- Wyborcy w skupieniu oddają swoje głosy.
Zdjęcie 9- Wyborczyni przy urnie.
Zdjęcie 10-Wyborcy przy urnie wyborczej, a przed członkiem komisji lista osób uprawnionych do głosowania.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś