Relacja z symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego zorganizowanej w II Liceum Ogólnokształcącym im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Chrzanowie.

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 09.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

1. Propozycja przystąpienia do akcji MŁODZI GŁOSUJĄ 2024 przedstawiona przez nauczycieli wiedzy o społeczeństwie. 

2. Akceptacja propozycji przez uczniów.

3. Uzyskanie zgody Dyrektora naszego liceum na udział w akcji.

4. Zebranie osób chętnych do organizacji symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego.

5. Przygotowywanie i rozklejenie plakatów informujących o zbliżającym się  wydarzeniu.

6. Udział nauczyciela- koordynatora w webinarium „Młodzi głosują”.

6. Przygotowanie i rozklejenie w szkole zasad obowiązujących podczas szkolnych wyborów europejskich.

6. Pobranie i przygotowanie kart wyborczych.

7. Przygotowanie list uczniów uprawnionych do głosowania.

8. Przygotowanie lokalu wyborczego: wybór miejsca, ustawienie stołów dla komisji wyborczej, przygotowanie stolików z osłonami umożliwiającymi tajność głosowania  i  długopisów.


Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

1.       Sprawdzenie, że urna wyborcza przed rozpoczęciem wyborów jest pusta.

2.       Przyjmowanie kolejnych osób, które chciały oddać swój głos: legitymowanie ich, proszenie o podpis w tabeli na spisie wyborców, wydawanie karty do głosowania.

3.       Nadzorowanie, aby osoby, które zagłosowały wrzuciły kartę wyborczą do urny.

4.       Uczniowie głosowali przede wszystkim przed i po swoich lekcjach oraz  na przerwach. Mieli też możliwość głosować w czasie lekcji.

5.       Po zakończeniu głosowania zabezpieczono urnę wyborczą, pozostałe, przeliczone karty wyborcze i listy osób uprawnionych do głosowania do następnego dnia ( w dniu wyborów osobom zasiadającym w komisji wyborczej obowiązki pozaszkolne nie pozwalały na pozostanie w szkole do czasu policzenia głosów).

6.       W dniu następnym przeliczono ponownie puste karty wyborcze, stwierdzając, że ich liczba zgadza się z liczbą z dnia poprzedniego. Następnie zabezpieczono puste karty do głosowania i przystąpiono do otwarcia urny wyborczej.

7.       Przeliczenie  głosów oddanych na poszczególne komitety wyborcze.

8.       Uzupełnienie i podpisanie przez wszystkich członków komisji wyborczej protokołu końcowego. 

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

1.       Uczniowie zachęcani byli do udziału w wyborach poprzez kampanię profrekwencyjną. W szkole rozwieszono samodzielnie wykonane przez uczniów plakaty oraz materiały dostarczone przez organizatora akcji MŁODZI GŁOSUJĄ. Dodatkowo o przygotowywanej symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego informowali podczas swoich lekcji nauczyciele wiedzy o społeczeństwie, historii i historii i teraźniejszości. Przybliżali uczniom idee Unii Europejskiej, zasady wyborów i zachęcali do wzięcia udziału w przygotowywanym wydarzeniu. Młodzież wykazywała zainteresowanie tematem. 

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Pozytywną stroną realizacji projektu MŁODZI GŁOSUJĄ była integracja osób przygotowujących wydarzenie. Koordynatorowi zależało, aby w przedsięwzięciu wzięli udział przedstawiciele wszystkich roczników. Pozwoliło to starszym podzielić się swoimi doświadczeniami, a młodszym przekonać się do działań ogólnoszkolnych i podjąć nowe wyzwania. Pozytywnie należy ocenić techniczne przygotowanie wyborów ( plakatowa kampania profrekwencyjna, lokal wyborczy), a także pozytywne nastawienie komisji wyborczej, która nie tylko dbała, aby wybory przebiegły zgodnie z przyjętymi zasadami, ale również stwarzała przyjazną atmosferę. 

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Najsłabszą stroną naszej symulacji wyborów była frekwencja. Na niski wynik wpłynęły przede wszystkim wyjazdy uczniów na wycieczki ( przesuniecie terminu nie wchodziło w grę , ponieważ wyjeżdżały kolejne klasy). Następną przyczyną był brak rozeznania wielu uczniów w polskiej scenie politycznej. Najczęściej mówili oni, że nie wiedzą, na kogo mogliby oddać swój głos. 

Galeria zdjęć

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]

Zdjęcie 1- zdjęcie to wykonano po ostatecznym ustaleniu składu zespołu odpowiedzialnego za organizacje symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego. Fotografia ta posłużyła nam do uzupełnienia swojego profilu.

Zdjęcie 2- Fotografia przedstawia plakat informacyjny, dotyczący

daty szkolnych wyborów i zasady, według których mają one przebiegać.

Zdjęcie 3- Jeden z wielu plakatów wyborczych, rozwieszonych w naszej szkole.

Zdjęcie 4 - Fotografia przedstawia lokal wyborczy.

Zdjęcie 5 -Zdjęcie to pokazuje, że stworzyliśmy warunki, aby wybory mogły się odbyć w sposób tajny.

Zdjęcie 6- Nasza komisja wyborcza.

Zdjęcie 7- Zaplombowana urna wyborcza.

Zdjęcie 8- Wyborcy w skupieniu oddają swoje głosy.

Zdjęcie 9- Wyborczyni przy urnie.

Zdjęcie 10-Wyborcy przy urnie wyborczej, a przed członkiem komisji lista osób uprawnionych do głosowania.


 




Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś