Wybory do Parlamentu Europejskiego w SP43 w Bytomiu
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Po ogłoszeniu projektu podzieliliśmy się zadaniami. Paweł z Maksem ustalili z panią dyrektor termin, czas i miejsce wyborów oraz ich regulamin. Byli też odpowiedzialni za przygotowanie dokumentów niezbędnych do wyborów - opieczętowanie kart wyborczych, spisów wyborczych i protokołów oraz pocięcie kat wyborczych. Paweł opracował też harmonogram pracy komisji wyborczej. Pozostali członkowie zespołu prowadzili kampanię promującą wybory - rozwiesili plakaty i informowali o wyborach (przez szkolny radiowęzeł i chodząc po klasach). Każdy wywiązał się z nich wzorowo.
Jednym z najtrudniejszych wyzwań, jakim musieliśmy sprostać, było nagłośnienie wyborów w naszej szkole. Staraliśmy się dotrzeć do każdej klasy, której uczniowie mogli głosować, żeby opowiedzieć o samych wyborach i dlaczego warto głosować.
Miejsce wyborów przygotowaliśmy bardzo starannie. Na dzień przed wyborami w wyznaczonej sali odpowiednio ustawiliśmy stoliki i przegrody w miejscach dla głosujących oraz przygotowaliśmy stoły dla komisji. Na drzwiach do sali powiesiliśmy kartkę z informacją, że znajduje się tu lokal wyborczy i regulamin głosowania podpisany przez panią dyrektor. Ustaliliśmy też z panami woźnymi, że w dniu wyborów, z samego rana wniosą do lokalu wyborczego urnę. W tym dniu odbyliśmy też krótkie szkolenie dotyczącą zasad głosowania i liczenia głosów oraz obowiązków członków komisji, które przeprowadziła nasza koordynatorka, p. Biernacka
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
W dniu wyborów przed ich rozpoczęciem sprawdziliśmy lokal wyborczy, opieczętowaliśmy urnę i rozłożyliśmy długopisy. Uczniowie mogli głosować na przerwach po 1, 2 i 3 lekcji. Uczniowie uprawnieni do głosowania (z klas 6-8) po wejściu do lokalu wyborczego podchodzili do właściwego członka komisji (spisy wyborców podzielone były wg klas), podpisywali się w wyznaczonym miejscu spisu wyborców i odbierali kartę wyborczą. Następnie udawali się do stolików, aby dokonać wyboru, a potem wrzucali głos do urny. Po zakończeniu głosowania cała komisja wyborcza zebrała się w lokalu, żeby policzyć głosy. Głosy liczyliśmy bardzo starannie - najpierw sprawdziliśmy liczbę podpisów w spisach wyborczych, potem otworzyliśmy urnę i policzyliśmy wszystkie głosy. Następnie sprawdziliśmy ważność głosów, dzieląc je równocześnie na odrębne stosy wg nazw komitetów wyborczych. Następnie liczyliśmy głosy oddane na poszczególne komitety. W tym czasie Filip uzupełniał protokół wyborczy. Na koniec przeczytał go, a my podpisaliśmy się pod nim i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Społeczność szkolną zachęcaliśmy poprzez plakaty rozwieszone w całej szkole oraz informacje i hasła prowyborcze, które wygłaszaliśmy przez szkolną radiolę. Członkowie naszego zespołu chodzili też po klasach, które mogły wziąć udział w wyborach, i namawiali do głosowania. Również w dzień wyborów podaliśmy przez radiowęzeł informacje o zasadach wyborów oraz miejscu i czasie, kiedy można oddawać głosy.
Społeczność szkolna była zainteresowana wyborami, szczególnie uczniowie klas młodszych, którzy niestety nie mogli wziąć udziału w wyborach - zaglądali do lokalu, pytali się, czy też mogą głosować. Pomysł wyborów podobał się wielu naszym uczniom.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Na pewno rzeczą, która wyszła nam najlepiej w wyborach było przygotowanie sali i dokumentacji i przeprowadzenie wyborów w jak najbardziej profesjonalny i precyzyjny sposób. Zadowoleni jesteśmy z ilości osób, która zagłosowała w wyborach (chociaż wiemy, że mogło być lepiej). Najbardziej zaskoczył nas tak pozytywny odbiór tak poważnego tematu jak wybory, przez społeczność szkolną.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najtrudniejszą częścią wyborów było liczenie głosów, tak, aby każdy głos był prawidłowo policzony i wpisany do protokołu. Następnym razem chcielibyśmy jeszcze bardziej wypromować w szkole nasz projekt by osiągnąć jeszcze lepszy wynik, jeśli chodzi o ilość oddanych głosów.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś