Szkolne prawybory do Parlamentu Europejskiego
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Wybory do Parlamentu Europejskiego w Szkole Podstawowej Nr 3 w Giżycku przebiegły sprawnie i z dużym zaangażowaniem zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Uczniowie mieli okazję wcielić się w role wyborców , co pozwoliło im lepiej zrozumieć proces wyborczy i znaczenie demokracji w życiu codziennym.
Przebieg Prawyborów:
Uczniowie przeprowadzili serię lekcji edukacyjnych, aby przybliżyć innym uczniom ideę wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz rolę, jaką pełni on w strukturach Unii Europejskiej. Uczniowie przygotowali plakaty wyborcze . Kampania była pełna energii i kreatywności, a uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem. Inicjatywa ta miała na celu nie tylko edukację, ale również inspirowanie młodych ludzi do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i politycznym. Prawybory w Szkole Podstawowej Nr 3 w Giżycku to przykład, jak praktyczne doświadczenie może wpłynąć na zrozumienie i zaangażowanie w procesy demokratyczne.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
- W dniu prawyborów, w wyznaczonych godzinach, 8.00-12.00, uczniowie mogli oddać swój głos w specjalnie przygotowanej sali wyborczej. W naszej szkole to hol przy świetlicy szkolnej. Proces głosowania odbywał się zgodnie z procedurami, zapewniając uczciwość i tajność głosowania. Po zakończeniu głosowania, komisja wyborcza, składająca się z na starszych uczniów, przystąpiła do liczenia głosów. Cały proces był transparentny i otwarty dla obserwatorów.Prawybory te były doskonałą okazją do edukacji obywatelskiej i pokazania młodym ludziom, jak ważny jest każdy głos w demokratycznym społeczeństwie. Uczniowie, którzy wzięli udział w prawyborach, wykazali się dojrzałością i odpowiedzialnością, co jest obiecującym znakiem na przyszłość.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Uczniowie przygotowali prezentacje które pokazywali uczniom klas biorących udział w głosowaniu.
Inicjatywa ta miała na celu nie tylko edukację, ale również inspirowanie młodych ludzi do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i politycznym. Prawybory w Szkole Podstawowej Nr 3 w Giżycku to przykład, jak praktyczne doświadczenie może wpłynąć na zrozumienie i zaangażowanie w procesy demokratyczne.
Prawybory do Parlamentu Europejskiego w Szkole Podstawowej Nr 3 w Giżycku były cennym doświadczeniem dla całej społeczności szkolnej. Uczniowie zdobyli praktyczną wiedzę na temat wyborów.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Na plus zaangażowanie uczniów, podejście do realizowanego projektu.Prawybory do Parlamentu Europejskiego w Szkole Podstawowej Nr 3 w Giżycku były cennym doświadczeniem dla całej społeczności szkolnej. Uczniowie zdobyli praktyczną wiedzę na temat wyborów, a także nauczyli się wartości takich jak uczciwość, odpowiedzialność i zaangażowanie obywatelskie. Jest to krok w kierunku budowania świadomego i aktywnego społeczeństwa.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Przygotowanie prawyborów w szkole napotyka różne trudności, które wymagają starannego planowania i organizacji.
Najwięcej problemów przysporzyło zachęcenie uczniów do aktywnego udziału w prawyborach, szczególnie że nie czują oni, że ich głos ma znaczenie lub jeśli nie są zainteresowani polityką. Poświęcony czas na edukację uczniów na temat procesu wyborczego, znaczenia Parlamentu Europejskiego i roli, jaką pełni w Unii Europejskiej.
Organizacja prawyborów wymaga zapewnienia odpowiedniego miejsca , urny i kabin do głosowania.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś