Gastronomik głosuje!

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 10.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Nasze działania w projekcie zaczęliśmy odpowiednio wcześnie i wprowadzaliśmy temat wyborów różnymi sposobami. Dzięki materiałom od CEO mogliśmy przygotować gazetkę w szkolnym holu. Zaprosiliśmy na spotkanie p. Judytę Cabańską z Europe Direct w Poznaniu, podczas którego dowiedzieliśmy się jak funkcjonuje Parlament i Komisja Europejska, jakie mają kompetencje i jak pracują europarlamentarzyści. Otrzymaliśmy również ulotki o unijnych wyborach, które znalazły się m.in w szkolnej bibliotece. Wszystkie nasze akcje opisywaliśmy na szkolnym Facebooku, tak by dotarły do jak największej liczby osób.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Nasz szkolna komisja, odświętnie ubrana, zebrała się już ósmej rano w strategicznym miejscu szkoły - czyli tuż przy wejściu. Przygotowaliśmy listy klas, karty do głosowania i miejsce, w których chętni mogli oddać swój głos. I urnę, oczywiście, szczelnie zaplombowaną! Uczniowie mogli głosować do godziny 13.30 - podczas lekcji i przerw.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Tak jak pisaliśmy wcześniej, w maja wprowadzaliśmy temat Parlamentu i wyborów w różny sposób - świętując dwudziestolecie Polski w UE, przygotowując gazetkę czy spotkanie z ekspertką od unijnych tematów. W niektórych klasach nauczyciele zrealizowali lekcje o Unii w oparciu o scenariusze, przygotowane przez CEO. Ale chyba nie do wszystkich udało nam się dotrzeć - frekwencja (32%) nas trochę zaskoczyła.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Jesteśmy zadowoleni z naszej pracy, zwłaszcza z przygotowania wyborów i z naszego zaangażowania. Dzięki temu wiemy już, jak ważny jest udział i możliwość z korzystania z prawa głosu. Niektórzy z nas są pełnoletni i mogli naprawdę głosować 9 czerwca - projekt dał nam szansę wyboru świadomego i zgodnego z naszymi przekonaniami.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Chcielibyśmy, aby więcej osób wzięło udział w wyborach i następnym razem nasza akcję profrekwencyjną musimy przygotować z większym rozmachem i tak, aby dotrała do większej liczby osób.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś