Wynik szkolnych wyborów do Parlamentu Europejskiego w Szkole Podstawowej nr 1 w Wołowie
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Pomysł przeprowadzenia kolejnych wyborów w szkole po jesiennych wyborach do Parlamentu podjęliśmy jednogłośnie i zebraliśmy grupę organizacyjną. Podzieliśmy zadaniami i przygotowaniem do wyborów. Powiesiliśmy plakaty na korytarzu, przekazywaliśmy po klasach informacje o planowanych wyborach w szkole. Problemem okazał się termin, przełom maja i czerwca obfitował w wolne dni w szkole i liczne wycieczki szkolne. Ale się udało.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
W dniu wyborów przygotowaliśmy na trzecim piętrze miejsce do głosowania, które pełniło funkcję Szkolnej Komisji Wyborczej. Przygotowaliśmy miejsca do samodzielnego głosowania, zamkniętą urnę. Głosowania było możliwe na każdej przerwie, po zakończonych lekcjach urna została otwarta, przeliczono głosy i uzupełniono protokół.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Rozwiesiliśmy plakaty dotyczące wyborów w szkole i na Wirtualnej Szkolnej Gazetce. Dodatkowo członkowie zespołu chodzili po klasach i informowali o planowanych działaniach w szkole. Dodatkowo, jako opiekun zachęcałem i tłumaczyłem idę wyborów uczniom z poszczególnych klas, którymi miałem zajęcia.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Zadowoleni jesteśmy z organizacji przed wyborami . O wiele łatwiej było opierać się na jesiennych doświadczeniach. Odczuwalne również było wśród uczniom mniejsze zainteresowanie tymi wyborami. Najtrudniej było wytłumaczyć uczniom z klas IV-VI jaki znaczenie jest takich działań organizowanych w szkole.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najtrudniejszym problem w szkole podstawowej jest zachęcenie młodszych uczniów (IV-VII), którzy mają bardzo mało treści na temat Unii Europejskiej w podstawie programowej. Z pewnością przygotowanie scenariuszy lekcji dla uczniów z tego poziomu nauczania.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś