Relacja z przeprowadzonych lekcji w szkole Podstawowej TWP w Ciechanowie.

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 11.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
  • Jak wpływać na Parlament Europejski?
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
  • Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
19
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

W ramach realizacji projektu Młodzi Głosują przeprowadziłam blok 4 godzinowy lekcji na podstawie scenariuszy załączonych na stronie projektu. Zrealizowałam tematy: Ile waży jeden głos?; Jak wpływać na Parlament Europejski?; Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?;przeprowadziłam również jako pierwszy temat o powstaniu, składzie, organach i celach działania Unii Europejskiej. Scenariusze lekcji starałam się wykorzystywać w całości dokonując tylko nielicznych modyfikacji np. nie wykorzystywałam wszystkich materiałów pomocniczych lub nie omawiałam wszystkich podlinkowanych materiałów. Uczniowie chętnie uczestniczyli w lekcjach na podstawie scenariuszy. Zawarte w nich ćwiczenia były dla nich bardzo aktywizujące a zawarte materiały pomocnicze stanowiły atrakcyjną formę przeprowadzanych lekcji. Formy aktywizacji uczniów zawarte w scenariuszu uatrakcyjniły przebieg zajęć. Jednak jak to na normalnej lekcji można było wyodrębnić uczniów mniej i bardziej aktywnych oraz tych nie zainteresowanych tematem. Na szczęście sposób przygotowania scenariuszy oraz formy aktywizacji zachęcały do pracy cały zespół klasowy. Przy tematach z podręcznika uczniowie wykorzystywali mapy oraz źródła internetowe oraz wiadomości z podręcznika. Przy wszystkich tematach nauczyciel starał się zrealizować wszystkie cele lekcji. Szczególnie wartościowe okazały się ćwiczenia grupowe. W temacie Ile waży jeden głos?za ciekawe uczniowie uznali drzewo decyzyjne ale wypełnienie tego drzewa było trudnym wyzwaniem dla niektórych uczniów. Trudności sprawia też rozbudowane nazewnictwo organów , traktatów oraz funduszy. Uczniowie pozytywnie odnieśli się do udziału w projekcie a zwieńczenie w postaci dnia wyborczego było ogromną lekcją kształtowania postaw patriotycznych.


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś