Symulacja szkolnych wyborów do Parlamentu Europejskiego w I LO w Kętach
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Na spotkaniu ustaliliśmy zasady współpracy i podzieliliśmy się zadaniami. Przygotowaliśmy lokal wyborczy, w którym umieściliśmy urnę do głosowania i dwie osłony zapewniające tajność głosowania. Miejsce za osłonami wyposażyliśmy w długopisy.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Uczniowie głosowali podczas przerw w godzinach: 7:55- 12.40. Przed wydaniem karty do głosowania komisja sprawdzała dokument tożsamości, a uczeń podpisywał na liście wyborców fakt otrzymania karty. Następnie głosujący udawał się do przygotowanego miejsca, w którym w tajny sposób mógł oddać głos. Po wrzuceniu głosu do urny uczeń opuszczał lokal wyborczy. Po zamknięciu lokalu wyborczego w obecności wszystkich członków komisji wyborczej otworzyliśmy urnę i policzyliśmy głosy.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Przygotowaliśmy gazetkę na podstawie materiałów z CEO i zasadach przeprowadzenia symulacji szkolnych wyborów do Parlamentu Europejskiego.
Wysłaliśmy do uczniów dwie wiadomości ( przez dziennik elektroniczny) o wyborach i zasadach głosowania. W rozmowach zachęcaliśmy koleżanki i kolegów do wzięcia udziału w wyborach.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Jesteśmy zadowoleni ze sprawnego przygotowania i przeprowadzenia wyborów. Nasza akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem całej szkolnej społeczności.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najwiąkszym problmem było zachęcenie uczniów do udziału w wyborach.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś