Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Siemianowicach Śląskich . Siemianowice śl. ul. Budryka 2

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 11.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
  • Jak wpływać na Parlament Europejski?
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
5
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
80
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Część zajęć w oparciu o scenariusze Fundacji Centrum Edukacji Europejskiej odbyło się przed zorganizowaną w naszej szkole debatą oksfordzką o korzyściach wynikających z przynależności do Unii Europejskiej , pozostałe lekcje zostały przeprowadzone po powrocie grupy projektowej z warsztatów w Warszawie. Lekcje o Unii Europejskiej prowadzone były na lekcjach : wiedzy o społeczeństwie, języku polskim, historii i teraźniejszości oraz zajęciach wychowawczych w zależności od rodzaju szkoły w naszym zespole.

Lekcje prowadzone były w całości według scenariuszy zaproponowanych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie .Nie dokonywano ich modyfikacji , ponieważ nie istniała taka potrzeba , polecenia w większości były dla uczestników zajęć do wykonania w określonym czasie .Uczennice i uczniowie byli mocno zaangażowani w lekcje , realizacja scenariuszy odbywała się według założonego planu. Aktywność w wykonywaniu zadań była imponującą , uczniowie pracowali aktywnie, dosyć szybko  w grupach i indywidualnie, a określone scenariuszem zadania starali się wykonać,  jak umieli najlepiej, mimo że nie wszystkie zadania, polecenia do wykonania były dla nich zrozumiałe, większość jednak była łatwiejsza do wykonania . Tematyka zajęć dotycząca Unii Europejskiej była dla uczniów ciekawa , niekiedy zupełnie nowa, co znajdowało  odzwierciedlenie w aktywności w czasie zajęć. Uczniom naszej szkoły najłatwiej pracuje się w grupie , mniej efektywnie pracują indywidualnie .Największe trudności sprawiają im samodzielne wypowiedzi na określony temat , argumentowanie , uogólnianie , indywidualna praca z tekstem. W grupie czują się pewniej , według nich nie narażają się wtedy na krytyczne oceny innych uczniów.


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś