Relacja z wyborów w SP352 im. Jerzego Huberta Wagnera w Warszawie

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 11.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Do pracy przy projekcie zaangażowało się 8 uczniów klas ósmych. Zaczynając pracę przy projekcie podzieliliśmy się zadaniami. Wybory miały objąć klasy 6-8. Chcąc zachęcić kolegów do udziału w głosowaniu przygotowaliśmy prezentację multimedialną, którą zaprezentowaliśmy w każdej klasie informując czym jest Parlament Europejski, jaką pełni rolę w UE. Rozwiesiliśmy na szkolnych korytarzach plakaty promujące wybory w ramach Projektu Młodzi Głosują. Na dzień przed głosowaniem udaliśmy się jeszcze raz do klas przypominając o wyborach i zachęcając do udziału w nich. W klasach podejmowaliśmy dyskusje na temat jak ważny jest udział w głosowaniu i dlaczego warto brać udział w wyborach. Tego samego dnia przygotowaliśmy salę, w której miały odbyć się wybory i przygotowaliśmy materiały wyborcze: spis wyborców, kartę do głosowania.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Głosowanie odbyło się 28 maja 2024 roku. Uczniowie mogli oddać głos podczas przerw w godzinach trwania zajęć lekcyjnych w naszej szkole. Zgodnie z regulaminem mogli głosować uczniowie, po okazaniu legitymacji szkolnej lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość. Komisja składała się z czterech osób realizujących projekt oraz jednego przedstawiciela z klas szóstych, oraz jednego z klas siódmych. Po zakończeniu wyborów komisyjnie otworzono urnę i policzono głosy. Sporządzono protokół podpisany przez wszystkich członków komisji. Następnie wprowadziliśmy wyniki na stronę projektu.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Społeczność szkolną zachęcaliśmy poprzez przedstawianie uczniom prezentacji multimedialnej, co okazało się przystępną do odbioru formą, oraz spotkało się z dużym zainteresowaniem. W dniu poprzedzającym wybory przypominaliśmy o nich w każdej klasie. Zachęcaliśmy wtedy do udziału oraz przypominaliśmy zasady. Rozwieszano również plakaty zachęcające do udziału w wyborach. W dniu wyborów umieściliśmy wskazówki, kierujące uczniów do lokalu wyborczego oraz oznakowaliśmy salę, w której odbywało się głosowanie, aby ułatwić przebieg wyborów.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Według nas dobrze wyszło promowanie udziału w wyborach. Zadowoleni również byliśmy z wyglądu sali, w której odbywało się głosowanie – udało nam się sprawić, że przypominała lokal wyborczy. Mimo naszych starań oraz podejmowanych działań frekwencja okazała się być niestety niewielka – zaledwie ¼ uprawnionych wzięła udział w wyborach.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Tak naprawdę nie mieliśmy większych trudności podczas przeprowadzania wyborów. Głosowanie, mimo niskiej frekwencji, przebiegło zgodnie z planem. Komisji udało się sprawnie i szybko policzyć głosy oddane przez uczniów. W kolejnych latach chcielibyśmy zacząć realizować projekt wcześniej, aby mieć możliwość przeprowadzenia debaty. Praca nad projektem dała nam dużo satysfakcji i pozwoliła wzbogacić naszą wiedzę na temat UE.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś