Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
- Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3 godz. lekcyjneIle uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
klasa 8 - 29 uczniówJak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Zaproponowane scenariusze były bardzo ciekawe, jednak należało wprowadzić pewne modyfikacje.
Temat: Wspólna Europa – jak i po co? – ten temat obfitował w wiele treści, które nie zmieściłyby się w 1 godzinie lekcyjnej, dlatego byłam zmuszona pominąć niektóre kwestie – informacje o drodze do wspólnej Europy. Te wiadomości uczniowie jednak poznali na wcześniejszych lekcjach wosu, a także na historii. Nie odbyła się także debata o rozszerzaniu unii, głos zabrali w tej sprawie tylko nieliczni chętni uczniowie.
Temat: Jak obywatele i obywatelki mogą wpływać na działanie Parlamentu Europejskiego? – uczniowie nie zaangażowali się w przygotowanie do tej lekcji i nie wyszukali właściwych informacji, więc należało je podać podczas zajęć. Zamiast pracy w grupach wspólnie omawialiśmy pomysły na treść petycji do PE, co pozwoliło zaoszczędzić nieco czasu lekcyjnego. Młodzież z zainteresowaniem śledziła zaproponowane linki.
Temat: Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać? – linki do materiałów musiały zostać wyświetlone na lekcji, ponieważ odkąd mamy rozporządzenie o niezadawaniu prac domowych, nie było to możliwe, aby zadać im je do obejrzenia w domu. Dało to pewność, że wszyscy uczniowie zapoznali się z tym materiałem i byli nim zainteresowani. Film o podróżowaniu został wyświetlony we fragmentach, aby zaoszczędzić czas na pogadankę i prezentację. Nie wystarczyło czasu na wykonanie quizu i kart pracy.
Reasumując: na dokładną realizację zaproponowanych treści należałoby przeznaczyć po 2 godz. lekcyjne na każdy temat. Niestety nie ma na to czasu z racji realizowanej podstawy programowej. Scenariusze mogły ukazać się wcześniej, bo trudno było realizować je w takim okresie na przełomie maja i czerwca, gdy odbywają się egzaminy ósmoklasistów, wypada długi weekend z powodu Bożego Ciała, a także odbywają się wielodniowe wycieczki klasowe. Do tego dochodzi organizacja wyborów szkolnych. To wielkie obciążenie dla nauczyciela-koordynatora, który musi wszystkiego dopilnować, a działania się kumulują w tym samym czasie. Projekt był bardzo ciekawy, choć czasowo niełatwy do realizacji, ale zakończony sukcesem.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś