Wybory Szkolne 2024 w PSP nr 2 im. H. Ch. Andersena w Radomiu

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 11.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Podział zadań był kluczowy dla sprawnego przeprowadzenia projektu w szkole.

Nauczyciel koordynujący działania w ramach projektu wspomagał nas wiedzą oraz dopingował do realizacji zadań w odpowiednim terminie.

Została powołana grupa uczniów, która zajęła się:

- przygotowaniem materiałów wyborczych: list uczniów uprawnionych do udziału w wyborach,

- drukiem i

- podbiciem pieczątką szkoły kart do głosowania.

Kolejni uczniowie zajęli się przygotowaniem sali do potrzeb szkolnej komisji. Ustawili stół dla komisji, urnę i kabiny do głosowania, zadbali o dekorację.

Powołaliśmy zespół odpowiedzialny za przeprowadzenie kampanii informacyjnej wśród uczniów oraz zaprezentowanie zasad wyborczych obowiązujących w naszej placówce. Przygotowaliśmy plakaty (rozwieszone na terenie szkoły) i informacje do gazetki elektronicznej zawierające termin i miejsce akcji. Informacje te przekazane zostały również ustnie. Strzałki wskazywały dojście do miejsca szkolnych wyborów. Na tablicy informacyjnej oraz w gazetce elektronicznej wyeksponowaliśmy plakaty udostępnione przez CEO.

Została powołana szkolna komisja wyborcza. Uczniowie przygotowali dla siebie plakietki wyborcze oraz rozdzielili pracę na dzień wyborów szkolnych.

Przed wyborami stanęliśmy przed kilkoma wyzwaniami. Należało do nich:

- zapewnienie odpowiedniego miejsca do głosowania, dostępu do materiałów wyborczych (urny, kabiny, karty do głosowania),  

- zachęcenie jak największej liczby uczniów do udziału w głosowaniu, co wymagało intensywnej kampanii informacyjnej oraz edukacji na temat znaczenia wyborów do Parlamentu Europejskiego,

- zasad głosowania.

Wybraliśmy salę i przygotowaliśmy w niej odpowiednie warunki do tajnego głosowania. W tym celu ustawiliśmy stoły do rejestracji, urnę do głosowania oraz kabiny zapewniające prywatność przy oddawaniu głosu. Przygotowaliśmy i umieściliśmy plakaty informacyjne, strzałki kierunkowe oraz instrukcje dotyczące głosowania. Przygotowaliśmy karty do głosowania, listy kandydatów oraz inne niezbędne materiały.

Został również powołany zespół odpowiedzialny za prezentację wydarzenia na stronie internetowej i facebooku szkoły.

Dzięki tym działaniom wybory zorganizowane były zgodnie z prawem i planem.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

28 maja 2024 r. odbyły się w naszej szkole Wybory Szkolne w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego "Młodzi Głosują – Wybory do Parlamentu Europejskiego 2024”. Całe wydarzenie przebiegło w atmosferze zainteresowania i zaangażowania, co pokazuje, jak ważna dla młodzieży jest możliwość uczestnictwa w procesach demokratycznych.

Komisja wyborcza, złożona z uczniów i nauczyciela koordynującego projekt, zebrała się, aby przygotować miejsce głosowania. Sprawdzono, czy wszystkie materiały wyborcze są na miejscu: karty do głosowania, listy wyborców, kabiny do głosowania oraz plakietki identyfikacyjne członków komisji.

Głosowanie rozpoczęło się o godzinie 09:00 i trwało do 12:30, umożliwiając wszystkim uprawnionym i chętnym uczniom klas 6-8 oddanie głosu w dowolnym dla siebie terminie. Uczniowie i uczennice mogli głosować w specjalnie przygotowanej sali, która była łatwo dostępna, ale jednocześnie zapewniała warunki do tajnego głosowania. Przy wejściu do sali znajdował się stolik rejestracyjny, gdzie uczniowie okazywali legitymację szkolną potwierdzającą ich tożsamość i uprawnienia do głosowania.

Po rejestracji każdy wyborca otrzymał kartę do głosowania, udał się z nią do jednej z kabin i w niezakłóconych warunkach oddał głos. Wypełnione karty wyborcze wrzucanee były do urny stojącej przy wyjściu.

Po zakończeniu głosowania komisja wyborcza zamknęła urnę i przystąpiła do liczenia głosów. Proces ten odbywał się w obecności wszystkich członków komisji dla zapewnienia transparentności i uczciwości wyborów. Głosy były liczone ręcznie, a wyniki skrupulatnie zapisywane i przesłane elektronicznie na platformę Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO).

Dzięki sprawnej organizacji i zaangażowaniu uczniów i nauczycieli wybory przebiegły bez zakłóceń.


Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Aby zachęcić społeczność szkolną do aktywnego udziału w wyborach, podjęliśmy szereg działań informacyjnych i promocyjnych. Informacja o wyborach ukazała się na stronie szkoły oraz w gazetce elektronicznej. Zamieszczone tam artykuły wyjaśniały cel i zasady wyborów, a także zachęcały uczniów do udziału w nich. W szkole rozwieszone były kolorowe, przyciągające uwagę plakaty przygotowane przez uczniów. Zawierały kluczowe informacje dotyczące daty, miejsca i celu wyborów.

W  ramach projektu "Młodzi głosują" zostały przeprowadzone zajęcia na podstawie scenariuszy udostępnionych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO). Na lekcjach tych uczniowie dowiedzieli się, jak ważne są wybory do Parlamentu Europejskiego oraz jakie zasady nimi rządzą, dlaczego wybory są istotne dla funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego.

Podczas Festynu Szkolnego zorganizowaliśmy akcję profrekwencyjną skierowaną do rodziców uczniów. Rozdawaliśmy ulotki, rozmawialiśmy z rodzicami o znaczeniu udziału w wyborach.

Reakcja społeczności szkolnej na wybory była bardzo pozytywna. Uczniowie byli zaangażowani i zainteresowani, co można było zauważyć na kilku płaszczyznach. Wielu uczniów aktywnie uczestniczyło w przygotowaniach do wyborów, pomagając w tworzeniu plakatów, organizacji sali do głosowania oraz pracy w komisji wyborczej. Uczniowie byli zainteresowani tematyką zajęć edukacyjnych dotyczących wyborów i aktywnie uczestniczyli w dyskusjach na temat znaczenia demokracji i uczestnictwa obywatelskiego. Nauczyciele i rodzice wyrazili swoje poparcie dla inicjatywy, chwaląc uczniów za ich zaangażowanie i udział w projekcie.

Dzięki dobrze zorganizowanej kampanii informacyjnej i promocyjnej, udało nam się zachęcić społeczność szkolną do aktywnego udziału w wyborach.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Wszystkie elementy wyborów szkolnych, od przygotowania materiałów po ustawienie sali do głosowania, przebiegły sprawnie i zgodnie z planem. Dzięki dobrze zorganizowanemu zespołowi uczniów każdy etap był dobrze przemyślany i zrealizowany bez zakłóceń.

Nasza kampania informacyjna okazała się skuteczna. Plakaty, artykuły w gazetce elektronicznej, informacje na stronie szkoły oraz zajęcia edukacyjne przyczyniły się do dużego zaangażowania uczniów. Byli chętni do pomocy, kreatywni w tworzeniu materiałów informacyjnych i odpowiedzialni w swoich obowiązkach.

Akcja profrekwencyjna na Festynie Szkolnym okazała się skutecznym sposobem na zaangażowanie rodziców i promowanie wartości demokratycznych wśród całej społeczności szkolnej. Rodzice byli zainteresowani i wspierali swoje dzieci w aktywnym uczestnictwie w projekcie.

Cieszymy się, że wielu uczniów wzięło udział w głosowaniu. Pokazuje to, że młodzież jest zainteresowana procesami demokratycznymi i chce brać w nich udział.

Zarówno uczniowie, nauczyciele jak i rodzice wyrazili swoje poparcie dla udziału w projekcie. Otrzymaliśmy wiele pochwał za organizację i przeprowadzenie tego wydarzenia.

Zajęcia edukacyjne zrealizowane na podstawie scenariuszy udostępnionych przez CEO były wartościowe. Uczniowie zdobyli wiedzę na temat procesu wyborczego, znaczenia Parlamentu Europejskiego i zasad demokratycznych.

Byliśmy pozytywnie zaskoczeni, jak wielu uczniów chciało aktywnie uczestniczyć w przygotowaniach i przeprowadzeniu wyborów.

Całe wydarzenie przebiegło w atmosferze zainteresowania i zaangażowania, co pokazuje, jak ważna dla młodzieży jest możliwość uczestnictwa w procesach demokratycznych. Jesteśmy dumni z osiągniętych rezultatów i zadowoleni z pozytywnego odbioru naszych działań przez całą społeczność szkolną.


Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Największym wyzwaniem było skoordynowanie wszystkich zadań i zespołów odpowiedzialnych za różne aspekty organizacji wyborów. Upewnienie się, że każdy wie, co ma robić i że wszystkie zadania są realizowane zgodnie z planem, wymagało dużo pracy i precyzyjnego planowania.

Mimo że kampania informacyjna była bardzo aktywna, nie było łatwo przekonać wszystkich uczniów do udziału w głosowaniu.

W przyszłości chcielibyśmy wprowadzić bardziej szczegółowy podział obowiązków i wcześniej zaplanować spotkania koordynacyjne. Może to pomóc w lepszym zarządzaniu czasem i zasobami, co ułatwi realizację zadań.

Planujemy zorganizować dodatkowe wydarzenia promocyjne, licząc na większe zainteresowanie i zaangażowanie uczniów, i w konsekwencji wyższą frekwencję. Chociaż organizacja wyborów wiązała się z pewnymi wyzwaniami, jesteśmy zadowoleni z tego, jak przebiegły. Mamy nadzieję, że kolejne wybory szkolne trafią do całej społeczności szkolnej


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś