Sprawozdanie z realizacji zajęć edukacyjnych

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 11.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
  • Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
6
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
60
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Zrealizowano dwie lekcje na temat Unii Europejskiej. Pierwsza lekcja, "Wspólna Europa - jak i po co", dotyczyła ogólnych informacji o UE, jej procesie integracji, instytucjach oraz wolnościach, które oferuje obywatelom.

Druga - "Co daje nam UE i jak ją wykorzystać", skupiła się na przedstawieniu różnorodnych możliwości, jakie UE oferuje młodym ludziom, takich jak programy wymiany, wolontariat oraz staże.

Lekcja – Wspólna Europa była bardziej teoretyczna i dotyczyła ogólnych informacji o UE, procesu integracji, instytucji oraz czterech podstawowych wolności. Rozpoczęła się od krótkiej historii integracji europejskiej, co pomogło uczniom zrozumieć, jak UE powstała i jakie były jej cele. Szczegółowe omówienie głównych instytucji UE (Parlament Europejski, Rada UE, Komisja Europejska, Rada Europejska, Trybunał Sprawiedliwości UE) pomogło uczniom zrozumieć, jak działa UE i jakie są jej główne organy. Wyjaśnienie czterech podstawowych wolności (swobodny przepływ osób, towarów, usług i kapitału) pokazało, jakie korzyści płyną z członkostwa w UE dla obywateli.

Niektóre aspekty, szczególnie dotyczące instytucji UE i ich funkcji, były trudne do przyswojenia przez uczniów, co wymagało dodatkowych wyjaśnień i przykładów.

Podczas lekcji „Co daje nam UE i jak ją wykorzystać” uczniowie aktywnie uczestniczyli w różnych aktywnościach mających na celu lepsze zrozumienie programów młodzieżowych oferowanych przez UE. Przed zajęciami uczniowie mieli za zadanie zapoznać się z materiałami wideo i artykułami, co okazało się bardzo pomocne w dalszej pracy.Uczniowie podzielili się swoimi wrażeniami po obejrzeniu materiałów wprowadzających. Sprawdzenie wiedzy uczniów na temat programów UE za pomocą quizu było bardzo angażujące. Grupy rywalizowały, co motywowało uczniów do aktywnego uczestnictwa. Podsumowanie informacji o programach UE za pomocą prezentacji pomogło uczniom usystematyzować wiedzę.

Obie lekcje były dobrze przygotowane i zrealizowane zgodnie z planem. Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem, szczególnie podczas lekcji praktycznej. Interaktywne metody nauczania, takie jak quizy i prace grupowe, były bardzo skuteczne w utrzymaniu uwagi uczniów i zwiększeniu ich zainteresowania tematyką UE. Lekcje pomogły uczniom nie tylko zdobyć wiedzę teoretyczną, ale także zrozumieć praktyczne aspekty i korzyści płynące z członkostwa w Unii Europejskiej oraz podzielić się swoimi wrażeniami z udziału w projektach unijnych.


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś