Młodzi głosują w Mielenku Drawskim
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
35Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Scenariusze zrealizowane zostały w całości jednak z małymi modyfikacjami. Uczniowie zaznaczali kraje UE na interaktywnej mapie www.toporopa.eu. oraz rozwiązywali quizz wiedzy dot. UE, jej historii i struktur na platformie quizizz. Uczniowie byli bardzo zaangażowani i ciekawi tematyki. Chętnie dzielili się swoimi opiniami, zadawali pytania i argumentowali w obronie swoich poglądów. Ważne było dla nich, że w demokracji każdy głos jest istotny i że wkrótce to oni będą mogli decydować kto w ich imieniu będzie podejmował ważne decyzje dla naszego kraju i całej Unii. Ciekawiły ich mechanizmy działania UE, a także tematyka bezpośredniego wpływania obywateli na decyzje i prace instytucji unijnych poprzez petycje. Zespół uczniów biorących udział w projekcie zaprosił do szkoły pracownika Biura Europe Direct w Szczecinie, który poprowadził ciekawe zajęcia podsumowujące 20 lat Polski w UE.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś