Młodzi głosują- wybory do Parlamentu Europejskiego 2024
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
Zrealizowano 3 godziny lekcyjne.Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
9 osóbJak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Na podstawie scenariuszy i materiałów dostarczonych przez CEO na lekcjach wos-u realizowano wybrane zagadnienia: Wspólna Europa – jak i po co? Jak wpływać na Parlament Europejski? Ile waży jeden głos?
Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Uczniom bardzo podobał się temat temat: Ile waży jeden głos?Przeprowadzono burzę mózgów wokół pytań: Dlaczego głosujemy? Co chcemy osiągnąć, idąc do urny? Od jakich czynników możne zależeć znaczenie naszego głosu? Wszystkie propozycje zapisano i omówiono. Uczniowie byli zaangażowani w lekcje na podstawie scenariuszy, wykorzystywali materiały pomocnicze np. uzupełniali drzewo decyzyjne. Dzięki „Młodzi głosują” uczniowie i uczennice będą bardziej świadomie uczestniczyć w życiu publicznym, a w przyszłości również chętniej głosować w wyborach.
Młodzieżowe wybory pozwoliły uczniom, często po raz pierwszy, podjąć ważną aktywność społeczną oraz poznać w praktyce zasady i znaczenie wyborów.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś