Młodzi głosują w Skopaniu

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 11.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Jesteśmy zgranym zespołem, więc nie mieliśmy trudności z podziałem zadań. Chłopcy ( Michał, Damian i Hubert|) zajęli się przygotowaniem lokalu wyborczego, dziewczęta ( Emilka, Gabrysia, Julia i Oliwia ) wzięły na siebie przeprowadzenie akcji informacyjnej i profrekwencyjnej. Aby zapewnić tajność głosowania wypożyczyliśmy parawany z pobliskiego Domu Kultury. Lokal wyborczy został oznaczony, umieściliśmy także instrukcje z informacją jak należy oddać głos. Korytarze szkolne zostały oplakatowane- chętni mogli się dowiedzieć jakie kompetencje posiadają różne instytucje europejskie oraz kiedy i na jakich zasadach odbędą się wybory w naszej szkole. Ci, którzy przeoczyli plakaty usłyszeli o wyborach od naszych koleżanek, które przekazały stosowne informacje, wędrując po klasach.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Wybory odbyły się w naszej szkole 28 maja. Uprawnieni do udziału w nich uczniowie z klas 6-8 mogli oddać głosy w czasie przerw oraz po zakończeniu lekcji. Ze względu na niewielką liczbę uprawnionych do głosowania lokal wyborczy był dostępny w godzinach 11.00-15.30. W lokalu wyborczym cały czas przebywało 4 członków komisji. Dwóch z nich sprawdzało tożsamość głosujących oraz składanie podpisów na listach wyborczych, dwóch zaś zajęło się wydawaniem kart wyborczych. Po zakończeniu głosowania przenieśliśmy urnę do jednej z klas i komisyjnie policzyliśmy głosy. Następnie uzupełniliśmy protokół wyborczy.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Przed wyborami przygotowaliśmy plakaty zachęcające do udziału w młodzieżowych wyborach, wykorzystaliśmy też materiały przysłane przez CEO. Dziewczęta przygotowały krótkie informacje, zachęcające do udziału w wyborach oraz informujące kiedy, gdzie i w jaki sposób można zagłosować.

Prezentowały je odwiedzając klasy, które były uprawnione do udziału w wyborach. Uczniowie byli zainteresowani głosowaniem. Około godz. 11.15 ustawiła się kolejka chętnych do oddania głosu. Potem pojawiały się pojedyncze osoby lub małe grupki głosujących.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Najbardziej jesteśmy zadowoleni ze wspólnej pracy. Mamy satsysfakcję z dobrze wykonanego zadania ponieważ wybory zostały przeprowadzone sprawnie i bez zakłóceń. Cieszy nas też zainteresowanie naszych kolegów. Przed lokalem pojawiali się także młodsi uczniowie, którzy mówili, że w przyszłości oni również będą chcieli uczestniczyć w wyborach.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Najtrudniejsza była akcja profrekwencyjna. Obawialiśmy się, że nasi koledzy nie będa chcieli zagłosować ponieważ wybory do Parlamentu Europejskiego budziły mniejsze zainteresowanie niz wybory parlamentarne. Gdybyśmy mieli przeprowadzać kolejne wybory wykorzystalibyśmy szkolny radiowęzeł.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś