Młodzi Głosują w Szpetalu Górnym

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 12.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Wybory zorganizowała i przeprowadziła klasa 7a. Każdy z nas miał przydzielone zadanie, przygotowanie kart, lokalu wyborczego, liczenie głosów. Dużym wyzwaniem były dla nas zmiany w planie lekcji, poprosiliśmy nauczycieli z którymi mieliśmy zajęcia o możliwość udziały w akcji Młodzi głosują, większość z nich zgodziła się bez problemu. Miejsce do wyborów przygotowaliśmy wspólnie, ustawiliśmy ławki dla komisji, stolik i parawan dla głosujących, zaplombowaną urnę do oddawania głosów i flagi, zarówno Polski jaki i UE. Podczas wyborów staraliśmy się aby lokal wyborczy wyglądał jak na prawdziwych, dorosłych wyborach, uczniowie pilnowali ciszy, informowali jak należy oddać głos, sprawdzali dokumenty potwierdzające tożsamość. Przygotowaliśmy karty do głosowania dla naszego okręgu, rozcięliśmy, a pani w sekretariacie przybiła na nie pieczątkę szkoły. Wszystko mieliśmy zapięte na ostatni guzik.



Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Dzisiaj przed nami wielki dzień. Uczniowie zaangażowani w wybory przyszli do szkoły już na 7.20. Zorganizowaliśmy lokal wyborczy, który otwarty był w g. 8.00- 10.00. Uczniowie mieli przy sobie dokumenty potwierdzające tożsamość. Głosowali w dogodnym dla siebie momencie. Wspierali nas inni nauczyciele i pracownicy szkoły. Komisja wyborcza udzielała instruktażu, gdzie można głosować, jak zaznaczyć wybraną przez nas partię aby głos był ważny.  Miejsce do głosowania odgrodzone było parawanem, aby każdy mógł spokojnie zagłosować. O godzinie 10.00 lokal wyborczy został zamknięty i komisja wyborcza przystąpiła do liczenia głosów. Wspólnie otworzyliśmy urnę wyborczą i przystąpiliśmy do liczenia głosów. Była to bardzo odpowiedzialna funkcja. Wraz z koordynatorem spisaliśmy Protokół wyników szkolnych wyborów ,,Młodzi głosują- wybory europejskie 2024”. 


Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

 Koordynatorka przeprowadziła lekcje związane z wyborami na podstawie scenariuszy przysłanych przez CEO Młodzi głosują. Scenariusze bardzo zaangażowały młodzież do pracy, pozwoliły na zdobycie wiedzy poprzez aktywny udział w zajęciach. Uwrażliwialiśmy naszych kolegów i koleżanki na temat ważności wyborów oraz że każdy głos ma znaczenie. Wysłaliśmy maila do uczniów klas 5-8 ich rodziców i nauczycieli. Kilka dni wcześniej przywiesiliśmy plakaty na terenie naszej szkoły, przygotowaliśmy gazetkę dotyczącą wyborów.


Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Wszystko było przygotowane i zamknięte na ostatni guzik. Materiały i chec lista przygotowana przez organizatorów projaktu Młodzi Głosują ułatwiły organizacją pracy.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Chcielibyśmy mieć więcej czasu na zorganizowanie akcji zachęcającej do udziału w wyborach,

Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach

https://spszpetal.szkolnastrona.pl/



Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś