Jesteśmy aktywni-wybory do Europarlamentu w Szkole Podstawowej w Bloku Dobryszyce

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 12.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Pierwszym krokiem było zorganizowanie kampanii mającej na celu zachęcenie do głosowania oraz kampanii informacyjnej dotyczącej zasad funkcjonowania najważniejszych instytucji Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem Parlamentu Europejskiego. Wybrane klasy przygotowały plakaty promujące głosowanie. Dodatkowo, w niektórych klasach odbyły się zajęcia na temat Unii Europejskiej w ramach lekcji historii i wosu.

Podzieliliśmy się zadaniami. Wyznaczyliśmy osobę- przewodniczącą- odpowiedzialną za nadzór nad resztą grupy. Kolejno wyznaczono 2-3 osoby, których zadaniem było zapraszanie klas pojedynczo do głosowania podczas godzin lekcyjnych, w celu uniknięcia niepotrzebnego zamieszania. Wyznaczeni uczniowie(Alicja, Oliwia, Monika)pełnili funkcje szkolnej komisji wyborczej. Zapewnione było również miejsce do głosowania, aby zapewnić tajność wyborów. W widocznym miejscu umieszczono urnę na głosy, flagę Polski i Unii Europejskiej. Każdy członek komisji wyborczej odpowiadał za legitymowanie, zbieranie podpisów i wydawanie kart do głosowania. Jedna osoba i nakierowywała głosujących do osobnych stanowisk, by zagłosować z poszanowaniem zasady tajności.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Uczennice i uczniowie głosowali w klasie, w której odbywają się lekcja historii i WOS-u, uczniowie klas VI-VIII po kolei byli proszeni o oddawanie głosów w trakcie wyznaczonej godziny lekcyjnej. Wybory przebiegły szybko i bezproblemowo. Po zakończeniu głosowania uroczyście otworzyliśmy urnę i rozpoczęliśmy liczenie głosów. Choć samo liczenie nie było trudne, wzbudzało wiele pozytywnych emocji .

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Przed wyborami rozwieszano plakaty na szkolnych korytarzach. Uczniowie innych klas bardzo chętnie wzięli udział w akcji i całe wybory trwały płynnie, bez żadnych zakłóceń. Przeprowadzono lekcje na temat Unii Europejskiej i jej instytucji, z naciskiem na Parlament Europejski. W trakcie tych zajęć podkreślono, jak ważny jest każdy głos i jakie znaczenie mają wybory.

Spotkania z uczniami: Organizowaliśmy krótkie prezentacje podczas godzin wychowawczych, aby bezpośrednio zachęcić uczniów do głosowania i odpowiedzieć na ich pytania.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Uważamy, że wystrój klasy, jak i zaangażowanie uczniów jest powodem do zadowolenia. Akcja przebiegała sprawnie, ze względu na dobre przygotowanie. Dzięki różnorodnym strategiom zachęcania, frekwencja była znacznie wyższa niż się spodziewaliśmy. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w głosowaniu, co było widoczne zarówno podczas przerw, jak i w trakcie lekcji. Uczniowie wyrażali swoje zadowolenie z możliwości uczestnictwa w symulacji wyborów. Wielu z nich cieszyło się z tego, że mogło dowiedzieć się więcej na temat demokratycznych procesów i roli Parlamentu Europejskiego. Nauczyciele chwalili inicjatywę za jej edukacyjny charakter oraz sposób, w jaki angażowała uczniów. Uczniowie nie tylko głosowali, ale także brali udział w dyskusjach na temat znaczenia wyborów i roli Unii Europejskiej. Wielu z nich zgłaszało chęć większego zaangażowania w przyszłościowe projekty o podobnym charakterze.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Chcielibyśmy mieć więcej czasu na zorganizowanie akcji zachęcającej do udziału w wyborach. Planujemy rozpocząć kampanię informacyjną wcześniej, aby mieć więcej czasu na edukację uczniów i budowanie zainteresowania tematem wyborów. Może to obejmować więcej prezentacji, warsztatów i interaktywnych lekcji na temat Unii Europejskiej. Chcielibyśmy wykorzystać więcej interaktywnych narzędzi edukacyjnych, takich jak quizy, filmy edukacyjne, aby uczynić naukę bardziej angażującą dla uczniów. Aby zachęcić więcej uczniów do udziału w głosowaniu, planujemy wprowadzić więcej atrakcji i nagród, takich jak konkursy z nagrodami dla klas z najwyższą frekwencją. Możemy również wprowadzić system punktowy, gdzie uczniowie mogą zdobywać punkty za udział w wyborach, które będą mogli wymieniać na nagrody.



Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś