"Głosowanie w rawskiej- 2ce".

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 12.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

W organizację wyborów zaangażowało się kilka osób. Każdy miał do zrealizowania konkretne zadanie. Podzieliliśmy się rolami poprzez ustalenie priorytetów i umówienie się na konkretny podział obowiązków na poszczególnych członków zespołu. Staraliśmy się, aby podział zadań był jasny, transparentny i zrozumiały dla wszystkich członków zespołu, aby uniknąć nieporozumień i zapewnić sprawną realizację projektu. Każda osoba przyjęła odpowiedzialność za określone zadania, aby praca była wykonywana efektywnie i zgodnie z planem. Regularnie sprawdzaliśmy postępy i wzajemnie wspieraliśmy się w razie potrzeby, aby osiągnąć wspólny cel. Jedna grupa była odpowiedzialna za promowanie i nagłośnienie akcji, dzięki czemu uczniowie naszej placówki mogli dobrze zapoznać się z tematem i  odpowiednio przygotować do wyborów. Osoby te przygotowały ciekawe gazetki i plakaty informujące o wydarzeniu oraz rozwiesiły te, które zostały nam wysłane. Plakaty rozwieszone zostały po całej szkole tak, aby każdy mógł się dowiedzieć o dacie i godzinie wyborów. Inni członkowie zespołu podczas lekcji odwiedzili wszystkie sale lekcyjne,w celu nagłośnienia całej akcji. W czasie przydzielania zadań zostały również wybrane osoby, które upamiętniały całe wydarzenie poprzez robienie zdjęć i nagrywanie filmów. W podziale zadań pojawił się równie lider grupy, którego rolą było kontrolowanie i nadzorowanie wszystkich działań. Do jego obowiązków należało między innymi przyprowadzanie i pilnowanie, aby każda chętna klasa dostała się na głosowanie. Po zakończeniu całego głosowania przypilnował, aby liczenie głosów zostało wykonane w poprawny sposób.

  Podczas przeprowadzania wyborów musieliśmy zmierzyć się z wieloma wyzwaniami, takimi jak zapewnienie bezpieczeństwa, poufności i uczciwości procesu wyborczego, działanie na rzecz zapobiegania nadużyciom i fałszerstwom wyborczym, organizacja sali wyborczej, zapewnienie bezpieczeństwa wyborcom i komisji wyborczej, liczenie głosów a także skuteczną organizację i logistykę przedsięwzięcia. 

Dodatkowo musieliśmy również radzić sobie z ewentualnymi  problemami technicznymi, organizacyjnymi czy nieprzewidzianymi sytuacjami, które mogłyby wpłynąć na przebieg głosowania. Ważne było, więc wdrożenie odpowiednich procedur i środków zaradczych, aby zapewnić sprawne i bezpieczne przeprowadzenie wyborów oraz zaufanie społeczne do wyników.

 

Przed przygotowaniem miejsca do wyborów dokładnie zapoznaliśmy się z tym jak powinno ono wyglądać. Zadbaliśmy o to, żeby spełniało wszelkie warunki potrzebne do przeprowadzenia takich wyborów konsultując je z dyrekcją szkoły. Sprawdziliśmy również plan lekcji placówki i przeprowadziliśmy głosowanie tak, aby nie kolidowało z funkcjonowaniem budynku i zajęciami innych uczniów. Na drzwiach pomieszczenia, w którym odbywało się całe wydarzenie umieściliśmy plakat informujący o godzinie rozpoczęcia i zakończenia wyborów, żeby każdy mógł zdążyć oddać swój głos. Staraliśmy się jak najbardziej odwzorować salę tak, żeby wyglądała jak najwiarygodniej. Chcieliśmy, aby każdy uczeń miał okazję wybrać swoich przedstawicieli, wcielić się w rolę osoby dorosłej tym samym poczuć się jak prawdziwy wyborca i doświadczyć na własnej skórze jak one przebiegają. Dzięki temu uczyli się demokracji i odpowiedzialności za swoje decyzje. Na wejściu do pracowni ustawiliśmy ławki, przy których siedziała komisja i rozdawała karty do głosowania. Każda osoba po uzupełnieniu swojej karty wrzucała ją do przygotowanej przez nas specjalnej urny w kolorze błękitnym ze złotymi gwiazdami tak, aby przypominała flagę unii europejskiej. Wszyscy, którzy tylko chcieli mogli skorzystać z miejsca zasłoniętego kurtyną, by móc swobodnie oddać głos.




Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

W dniu 27 maja w naszej szkole odbyło się głosowanie dla uczniów klas 6-8, mające na celu przygotowanie ich do aktywnego udziału w wyborach w dorosłym życiu. Dzień wyborów był ważnym wydarzeniem, które zaangażowało całą społeczność szkolną.Przebieg wyborów rozpoczął się od dokładnego przygotowania materiałów przez  komisje wyborczą, składającą się z nauczycieli i uczniów reprezentujących klasy 8. Komisja ta nadzorowała cały proces, zapewniając jego przejrzystość i sprawiedliwość,aby upamiętnić ten moment robiliśmy również zdjęcia uczniom.Sala w której odbyło się głosowanie była odpowiednio wyposażona znajdowała się tam m.in urna wyborcza do której uczniowie mogli wrzucać uzupełnione karteczki.Następnie prosiliśmy do sali po kolei wszystkie klasy,które brały udział w tych wyborach.Każdy z uczniów otrzymał kartę do głosowania, na której znajdowały się opcje wyborcze.Uczniowie mieli za zadanie oddać jeden głos na jedną z opcji wyborczych.Głosowanie było tajne,więc właśnie tego pilnowaliśmy.Staraliśmy się też,aby w pomieszczeniu była cisza,aby głosujący mógł w spokoju zaznaczyć swoją odpowiedź.Uczniowie mieli określony czas, aby złożyć swoje głosy, co zapewniało sprawną organizację procesu.Dzień wyborów był odpowiednio wcześniej ogłoszony, aby wszyscy uczniowie mieli świadomość daty i mogli się przygotować. Głosowanie odbywało się w godzinach popołudniowych,aby odpowiadało każdej klasie.Uczniowie odpowiednio się przygotowali.Po zakończeniu głosowania nastąpił proces liczenia głosów. Komisja wyborcza skrupulatnie sprawdzała każdy głos, dbając o prawidłowy przebieg procedury. Liczenie głosów odbywało się z udziałem przedstawicieli komisji wyborczej oraz nauczycieli, co zapewniało transparentność procesu i zaufanie społeczności szkolnej do wyników.Komisja wyborcza,aby upewnić się,że uczniowie dokładnie zrozumieli co robią omawiała ponownie znaczenie udziału w wyborach oraz demokratyczne zasady głosowania.Podsumowując, dzień wyborów w naszej szkole był nie tylko wydarzeniem demokratycznym, ale również lekcją aktywnego obywatelstwa i zaangażowania społecznego. Dzięki starannej organizacji i zaangażowaniu społeczności szkolnej, wybory przebiegły sprawnie i zgodnie z zasadami demokratycznymi, pozostawiając po sobie uczucie dumy z aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej.








Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Na samym początku zdecydowaliśmy się zrobić wystawę plakatów,które otrzymaliśmy w ramach projektu, wywiesiliśmy przydatne informacje, a całą wystawę ozdobiliśmy naklejkami, symbolizującymi  wybory do europarlamentu, zrobiliśmy to po to by wypromować całe wydarzenie i rozjaśnić zasady wszystkim uczniom,którzy wzięli udział w głosowaniu. Gdy czasu zostało już mniej, postanowiliśmy chodzić po klasach i ogłaszać to osobiście, by do każdego dotarły wszystkie potrzebne informacje. Podczas tego ogłoszenia opowiadaliśmy o tym jaki ten projekt ma cel, kiedy się odbędzie oraz w jakich klasach głosowanie będzie miało miejsce,była to również swego rodzaju promocja. Uczniowie zareagowali pozytywnie i byli zainteresowani tym projektem.  Zdecydowana większość wykazywała chęci do wzięcia udziału w tym wydarzeniu. 

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Zacznę od tego, że takie wydarzenie miało miejsce w naszej szkole po raz pierwszy. Sam pomysł głosowania zaciekawił uczniów naszej szkoły. Wielokrotnie przechodząc szkolnym korytarzem można było zobaczyć zainteresowanych uczniów, którzy czytali informację z plakatów zapowiadających to wydarzenie. Uczniowie ci zaskoczyli nas swoja postawą. Zaciekawionych plakatami było dużo i mimo że głosować mogli tylko uczniowie klas 6-8 to widać było, że nasi młodsi koledzy również wykazali się ciekawością na temat nowych plakatów w szkole. Tak duże zainteresowanie utwierdziło nas w przekonaniu, że szkolne głosowanie to będzie strzałem w dziesiątkę. Nadszedł dzień głosowania. Po przygotowaniu całej sali, zaczęłyśmy oczekiwanie na pierwsze klasy, które oddadzą swój głos. Trzeba przyznać, że sam wystrój sali wyszedł znakomicie. Przygotowaliśmy urnę wyborczą, ozdobioną elementami symbolizującymi Unię europejską. My sami usiedliśmy w długiej ławce, trzymając przed sobą listy głosujących. Samo głosowanie również przebiegło idealnie. Przede wszystkim zaskoczyła nas frekwencja. Uczniowie 9 klas kolejno oddawali swoje głosy. Uczniowie wchodzili i wychodzili z sali przez cały czas. My sami nie mieliśmy nawet czasu na przerwę. Trzeba przyznać, iż frekwencja zaskoczyła! Po całym głosowaniu 

zaczęliśmy dzielić się swoimi odczuciami na temat wyborów. Każdy z nas przyznał, że wyszły one pomyślnie, a my sami najbardziej zadowoleni jesteśmy z uczniów naszej szkoły, którzy poważnie podeszli do głosowania. Wykazali się oni odpowiedzialnością, a każdy z nich oddał głos.




Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Największą trudnością było to,że tego typu wydarzenie organizowaliśmy po raz pierwszy, dlatego był to dla nas taki można powiedzieć skok w nieznane. Trudność sprawiło nam również ustalenie daty tego wydarzenia, by wszystkie klasy głosujące były obecne, brzmi to może banalnie, ale jest to okres, gdy klasy wyjeżdżają na wycieczki, czy inne spotkania klasowe, ale koniec końców się udało;). Mimo,że była to pierwsza tego typu praca,którą wykonywaliśmy nie było to dla nas coś niewykonalnego, jasne zdarzały się potknięcia, ale nie było to nic znaczącego. Myślimy,że następnym razem powinniśmy zacząć jakieś działania wcześniej,żeby później nie martwić się małą ilością czasu i nie odczuwać tej presji.Moglibyśmy też jeszcze bardziej urozmaicić naszą promocję projektu, by zaangażować jeszcze więcej uczniów. Mimo małych błędów i niedogodności, na które nie mieliśmy praktycznie wpływu, uważamy,że efekt finalny wyszedł świetnie i myślimy ,że daliśmy bardzo dobry przykład naszym młodszym kolegom i koleżankom- czyli przyszłym głosującym:))).




Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś