Szkolne wybory europejskie

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 12.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

W związku z tym, że mamy już doświadczenie w przeprowadzaniu symulacji szkolnych wyborów w ramach programu Młodzi głosują, sama organizacja głosowanie przebiegła bardzo sprawnie Dwa tygodnie przed wyborami ustaliliśmy listę zadań. Każdy z zespołu był zaangażowany. Szkolny lokal wyborczy przygotowaliśmy dzień przed wyborami. Niestety wszystkie sale lekcyjne były zajęte i musieliśmy zorganizować głosowanie na korytarzu. Ustawiliśmy stoliki dla komisji, zapieczętowaliśmy urnę. Wydrukowaliśmy karty wyborcze, sporządziliśmy listę wyborców. Przygotowaliśmy też miejsca dla wyborców, aby mogli na spokojnie podjąć decyzję - stoliki z zasłonami, długopisy. Była też duża tablica z zasadami przeprowadzenia wyborów w naszej szkole oraz instrukcje głosowania, oczywiście pamiętaliśmy o neutralności politycznej. Wszystko zostało zorganizowane i przeprowadzone zgodnie z regulaminem programu Młodzi głosują. W skład szkolnej komisji wyborczej weszli uczniowie z klasy II Branżowej szkoły I stopnia oraz uczniowie z klasy I technikum. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem wcielili się w swoje role.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Wybory w naszej szkole przeprowadziliśmy zgodnie z harmonogramem, czyli 28 maja 2024 roku. W związku z tym, że nie mogliśmy zorganizować lokalu wyborczego w sali lekcyjnej, wyodrębniliśmy część korytarza na potrzeby głosowania. Była urna wyborcza, stoliki dla komisji oraz zasłony, które gwarantowały tajność wyborów. Uczniowie głosowali w czasie przerw oraz w czasie lekcji za przyzwoleniem nauczycieli. Głosowanie odbyło się w godzinach 10:00 - 14:00. Rozpieczętowaliśmy urnę i policzyliśmy głosy, po czym wypełniliśmy protokół.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

O programie uczniowie zostali poinformowani przez szkolnego koordynatowa - na lekcjach wiedzy o społeczeństwie oraz na przedmiocie historia i teraźniejszość. Zamieściliśmy ogłoszenie o młodzieżowych wyborach parlamentarnych na stronie internetowej szkoły, dzienniku elektronicznym oraz szkolnym FB. Ponadto przygotowaliśmy plakaty oraz wykorzystaliśmy materiały nadesłane przez CEO, które umieściliśmy na tablicach znajdujących się na korytarzu. Uczniowie byli bardzo dobrze poinformowani o celach i zasadach projektu. Wydawałoby się, że są zainteresowani udziałem w wyborach.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Przygotowanie i zorganizowanie całej akcji wyszło pomyślnie. Poczuliśmy się jak na prawdziwym głosowaniu, chociażby dlatego, że wykorzystaliśmy urnę i zasłony z wyborów powszechnych. Jesteśmy zadowoleni, ponieważ wszystko przebiegło zgodnie z planem. Ze wszystkim zdążyliśmy.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Pomimo szerokiej kampanii informacyjnej tylko część uczniów zdecydowała się wziąć udział w głosowaniu. Niestety nie udało się zorganizować wyborów w oddzielnej sali i wydaje nam się, że to mogło mieć wpływ na uczestnictwo w głosowaniu. To była nasza ósma edycja, którą przeprowadziliśmy w szkole i niestety w tegorocznej edycji frekwencja wyborcza była najniższa. Jest to dla nas informacja zwrotna, że edukacja w zakresie znaczenia wyborów jest potrzebna.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś