Nasza przyszłość, nasze wybory
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Organizacją szkolnych wyborów do Parlamentu Europejskiego w ramach projektu „Młodzi głosują” zajęli się uczniowie klasy ósmej. Zapoznaliśmy się z Przewodnikiem Projektowym „Młodzi głosują”. Opracowaliśmy harmonogram działań i dokonaliśmy podziału zadań. Za zgodą pani Dyrektor, przeprowadziliśmy kampanię przedwyborczą. Spośród uczniów klasy 8 powołaliśmy czteroosobową komisję wyborczą. Uczniowie z koordynatorem opracowali plan działań dotyczący przeprowadzenia kampanii informacyjnej o wyborach i działań zachęcających do udziału w wyborach.
W ramach kampanii uczniowie klasy 7 przygotowali prezentację o najbliższej okolicy , która uwzględniała zmiany jakie zaszły po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Zawarli informacje o funduszach unijnych wykorzystanych przez naszą szkołę. N gazetce ściennej zamieściliśmy materiały o pracach Parlamentu Europejskiego, w tym otrzymane od CEO. Koordynator projektu zapoznał uczniów w klasy piątej, szóstej, siódmej i ósmych z harmonogramem działań w ramach programu. Uczniowie klas młodszych na zajęciach mieli okazję dowiedzieć się o znaczeniu każdego oddanego głosu, wpływie wyborców na kształtowanie polityki unijnej. Wykonaliśmy listę wyborców, karty do głosowani. Przygotowaliśmy lokal wyborczy na korytarzu szkolnym, w miejscu gdzie dorośli spełniają swój obywatelski obowiązek. Ustawiliśmy urnę, stoliki z parawanami, aby zachować tajność. Komisja wyborcza zasiadła za stołem, na którym wyborcy potwierdzali odbiór kart wyborczych.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Wybory w naszej szkole odbyły się 29 maja. Za zgodą pani dyrektor uczniowie głosowali od 10:00 do 11:00, podczas lekcji i długiej przerwy. Uczniowie wchodzili do lokalu wyborczego okazując dokument potwierdzający tożsamość i podpisując się na liście wyborców. Z otrzymaną kartą do głosowania udawali się do wyznaczonych stolików a następnie wrzucali je do urny. Wyborcy zachowywali się bardzo poważnie, byli skupieni, świadczy o tym fakt, że tylko jeden głos okazał się nieważny. Po głosowaniu lokal zamknięto a komisja przystąpiła do liczenie głosów. Następnie sporządziła protokół, który został wywieszony do wiadomości społeczności szkolnej.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Społeczność uczniowską zachęcaliśmy do udziału w wyborach w formie plakatów, zajęć o znaczeniu każdego głosu, zapoznaniu z ideą i historią powstania zjednoczonej Europy, informacji o korzyściach czerpanych z UE. Uczniowie klasy 8 dowiedzieli się o wpływie obywateli na działania Parlamentu Europejskiego.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Symulacja wyborów została przeprowadzona bardzo sprawnie. Uczniowie byli zaciekawieni przebiegu projektu. Zainteresowanie wzbudził latarnik wyborczy, chociaż jego wyniki były często zaskakujące. Warto wykorzystać to narzędzie na lekcjach wiedzy o społeczeństwie w klasie 8.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Nie napotkaliśmy trudności. Związane jest to z kolejną już w tym roku szkolnym symulacją wyborów przeprowadzoną w naszej szkole. Trudności z poprzedniej edycji zostały wyeliminowane w bieżącej.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś