Zajęcia na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 12.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
  • Jak wpływać na Parlament Europejski?
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
67
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Scenariusze lekcji realizowałam na lekcjach historii w klasach siódmych i wiedzy o społeczeństwie w klasie VIII.

Dodatkowo przed szkolnymi wyborami do Parlamentu Europejskiego

we wszystkich klasach uczniowie zrobili test "Latarnik wyborczy 2024",

bardzo im to pomogło w podjęciu decyzji, na kogo głosować i w określeniu swoich

preferencji wyborczych.

Scenariusze lekcji realizowałam częściowo, ponieważ w praktyce okazało się, że 45 minut lekcji to w niektórych klasach zbyt mało czasu na przeprowadzenie wszystkich ćwiczeń i wykorzystanie załączników. Konieczne były więc pewne modyfikacje w scenariuszach i dostosowanie ich do możliwości danej klasy.

W każdej klasie, aby przygotować uczniów do tematyki Unii Europejskiej przeprowadziłam kilka ćwiczeń wprowadzających, w formie zabawy. Wykorzystałam wcześniejsze materiały Centrum Edukacji Obywatelskiej m. in. ćwiczenie „Europejska sobota” i „Europejskie bingo”.

Wykonywanie tych zadań bardzo aktywizowało wszystkich uczniów w klasie.

Podczas lekcji „Ile wazy jeden głos” szczególnie zwróciłam uwagę na argumenty uczniów za udziałem w wyborach.

Szczególnie wartościowe dla uczniów były informacje w scenariuszu „Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać” na temat programów przeznaczonych dla młodzieży, mam nadzieję, że w przyszłości sami z nich skorzystają.

 


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś