Zajęcia na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
67Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Scenariusze lekcji realizowałam na lekcjach historii w klasach siódmych i wiedzy o społeczeństwie w klasie VIII.
Dodatkowo przed szkolnymi wyborami do Parlamentu Europejskiego
we wszystkich klasach uczniowie zrobili test "Latarnik wyborczy 2024",
bardzo im to pomogło w podjęciu decyzji, na kogo głosować i w określeniu swoich
preferencji wyborczych.
Scenariusze lekcji realizowałam częściowo, ponieważ w praktyce okazało się, że 45 minut lekcji to w niektórych klasach zbyt mało czasu na przeprowadzenie wszystkich ćwiczeń i wykorzystanie załączników. Konieczne były więc pewne modyfikacje w scenariuszach i dostosowanie ich do możliwości danej klasy.
W każdej klasie, aby przygotować uczniów do tematyki Unii Europejskiej przeprowadziłam kilka ćwiczeń wprowadzających, w formie zabawy. Wykorzystałam wcześniejsze materiały Centrum Edukacji Obywatelskiej m. in. ćwiczenie „Europejska sobota” i „Europejskie bingo”.
Wykonywanie tych zadań bardzo aktywizowało wszystkich uczniów w klasie.
Podczas lekcji „Ile wazy jeden głos” szczególnie zwróciłam uwagę na argumenty uczniów za udziałem w wyborach.
Szczególnie wartościowe dla uczniów były informacje w scenariuszu „Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać” na temat programów przeznaczonych dla młodzieży, mam nadzieję, że w przyszłości sami z nich skorzystają.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś