Unia Europejska – sprawozdanie ze zrealizowanych lekcji w ZS Nr 1 w Ostrowcu Św.
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
- Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
58Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Scenariusze lekcji zostały zrealizowane przez trzech różnych nauczycieli.
Lekcja na temat „Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać” została przeprowadzona w klasie drugiej przez nauczyciela języka niemieckiego w oparciu o zaproponowany scenariusz. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach; wymieniali się opiniami na temat materiałów, z którymi pracowali wcześniej w domu (niestety nie wszyscy wykonali zadanie domowe); chętnie pracowali w grupach. Temat był ciekawy dla uczniów, a zadania nie sprawiały trudności. Nauczyciel wzbogacił informacje na temat przedsięwzięć UE skierowanych do młodzieży o konkretne przykłady staży zagranicznych realizowanych od wielu lat w szkole w ramach programu Erasmus+. Uczniowie mieli okazję zobaczyć zdjęcia, gazetkę ścienną i krótką prezentację z wyjazdów uczniów ZS Nr 1 do Włoch, Portugalii, Austrii, Niemiec, Irlandii i Hiszpanii. Zadawali pytania dotyczące staży. Istnieje szansa, że w kolejnych latach uczestnicy lekcji skorzystają z możliwości odbycia stażu zawodowego za granicą w ramach programu Erasmus+.
Nauczyciel historii przeprowadził lekcję „Wspólna Europa - jak i po co?” w klasie trzeciej, wykorzystując w całości zaproponowany scenariusz. Ponieważ lekcja została przeprowadzona zaraz po wyborach do Parlamentu Europejskiego, dodał informacje na temat wyborów. Uczniowie chętnie zabierali głos, a także komentowali ostatnie wybory. Najwięcej trudności sprawiało uczniom zapamiętanie kompetencji najważniejszych instytucji UE. Za najbardziej wartościowe postrzegamy sformułowanie przez uczniów własnej opinii na temat rozszerzenia UE.
Temat lekcji „Ile waży jeden głos?” został zrealizowany w klasie czwartej przez nauczyciela przedmiotu historia i teraźniejszość. Lekcja została przeprowadzona w całości bez modyfikacji w oparciu o zaproponowany scenariusz. Uczniowie mocno zaangażowali się podczas „burzy mózgów” oraz prowadzili ożywioną dyskusję nt. „straconych” głosów. Młodzież wykazała się zrozumieniem znaczenia każdego głosu w wyborach, co stanowi dużą wartość w procesie edukacyjno-wychowawczym.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś