Prawybory do PE 2024
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Uczestnicy projektu wybrali spośód siebie osoby, które zasiadały w komisji wyborczej. Jedna z uczennic przygotowała urnę wyborczą. Kampania informacyjna prowadzona była przez nauczycieli wosu i historii. Wsparciem były plakaty, które dotarły do szkoły na dwa tygodnie przed terminem losowania.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Głosowanie odbyło się we wtorek, 28 maja, podczas przerw międzylekcyjncyh. Uczniowie pobierali kartę do głosowania od przewodniczącej komisji i po oddaniu głosu wrzucali do urny wyborczej.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Reakcja społeczności szkolnej była umiarkowana. Z pewnością liczyliśmy na wyższą frekwencję. Byłaby znacznie lepszy, gdyby nauczyciele zostali poproszeni o zabranie swoich klas podczas lekcji do auli szkoły. Uznaliśmy jednak jednogłośnie, ze byłoby to wbrew zasadzie wolności wyboru. Odstapiliśmy do tego pomysłu.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Organizacyjnie wyszło bardzo dobrze. Absolutnie należy popracować nad frekwencją w kolejnych wyborach. Były to nasze pierwsze doświadczenia więc wiemy już, jakich błędów nalezy uniknąc w przyszłości.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najtrudniejsze wydaje się przekonanie młodych ludzi do głosowania.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś