Wybory europejskie w Nowodworku
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
28 maja w Liceum Ogólnokształcącym im. Bartłomieja Nowodworskiego odbyły się prawybory do Parlamentu Europejskiego. Przygotowaniem wydarzenia zajęła się klasa 3A. Kilka dni przed wyborami w całej naszej szkole zawisły plakaty informacyjne przybliżające nam działanie Parlamentu Europejskiego oraz takie, które zachęcały do udziału w wydarzeniu. Zachęcaliśmy także do skorzystania z Latarnika Wyborczego. Były to już nasze kolejne prawybory więc z podziałem zadań nie było problemu. Część osób zajęła się akcją informacyjną, część profrekwencyjną a trzecia grupa organizacją dnia wyborów. Nasze wybory tradycyjnie odbywają się na szkolnym holu.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Głosy można było oddawać od przerwy po drugiej lekcji do przerwy po siódmej lekcji. W sumie uczniowie i nauczyciele mogli zagłosować w przeciągu pięciu przerw. Na ósmej lekcji dwanaście osób z klasy odpowiedzialnej za organizację akcji zajęło się opracowywaniem wyników. Frekwencja nie była zbyt wysoka. Obliczono, że uprawnionych do udziału w wyborach było 437 uczniów, a swój głos zdecydowało się oddać 88 osób. Do przyczyn niewielkiego udziału można zaliczyć małe zainteresowanie sprawami europejskimi oraz nieugruntowane jeszcze poglądy polityczne.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Społeczność szkolną zachęcaliśmy hasłami, plakatami, wykonaniem testu preferencji politycznych na stronie Latarnika. Poruszaliśmy również tematy ważne dla całej wspólnoty m.in. podczas dyskusji w czasie lekcji czy podczas debaty.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Sukcesem jest niesłabnące zainteresowanie akcją. Mimo, że to nie były pierwsze prawybory organizowane przez naszą klasę, to i tak było wielu chętnych do bycia członkiem komisji czy liczenia głosów. Można powiedzieć, że przygotowywanie takiego typu akcji stało się naszym nawykiem, a jednocześnie okazją do ciągłego pogłębiania swojej wiedzy, kształtowania politycznych poglądów i sprawdzenia swoich umiejętności organizacyjnych.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Zadania podejmowane w związku z organizacją prawyborów nie sprawiały nam trudności. Wiemy, że dobra organizacja i odpowiednio wcześniej podjęte przygotowania dają spokój podczas dnia wyborczego.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś