Technikum Hotelarsko - Turystyczno - Gastronomiczne nr 21
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
50Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Wszystkie 3 scenariusze zostały zrealizowane w całości.
W scenariuszach nie dokonywaliśmy większych modyfikacji
Tak. Uczniowie bardzo zainteresowali się zwłaszcza tematem związanym z programami Unii dla młodych ponieważ ich wiedza na ten temat była bardzo mocno ograniczona.
Trudność sprawiło im:
1. Zrozumienie idei głosowania (Czy jeden głos może mieć jakieś znaczenie ?).
2. Przygotowanie petycji do Parlamentu Europejskiego (aspekt prawny i organizacyjny).
3. Przygotowanie projektu aktu prawnego w ramach inicjatywy obywatelskiej.
Najbardziej wartościowe elementy :
1. Umiejscowienie Parlamentu Europejskiego wśród innych instytucji unijnych.
2. Wskazanie roli Polski jako jednego z wiodących państw unijnych.
3. Zrozumienie potrzeby integracji w kontekście różnych zagrożeń (wojny, migracje).
4. Wskazanie możliwości jakie daje członkostwo w UE młodym ludziom (możliwość podróżowania bez wiz, możliwość podjęcia nauki w państwie unijnym, możliwość znalezienia pracy, także tej pierwszej pracy).
5. Możliwość uczestniczenia w projektach unijnych (w szkole - wyjazdy na praktyki w ramach programu Erasmus).
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś