Technikum Hotelarsko - Turystyczno - Gastronomiczne nr 21

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 13.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
  • Jak wpływać na Parlament Europejski?
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
50
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Wszystkie 3 scenariusze zostały zrealizowane w całości.

W scenariuszach nie dokonywaliśmy większych modyfikacji

Tak. Uczniowie bardzo zainteresowali się zwłaszcza tematem związanym z programami Unii dla młodych ponieważ ich wiedza na ten temat była bardzo mocno ograniczona.

Trudność sprawiło im:

1. Zrozumienie idei głosowania (Czy jeden głos może mieć jakieś znaczenie ?).

2. Przygotowanie petycji do Parlamentu Europejskiego (aspekt prawny i organizacyjny).

3. Przygotowanie projektu aktu prawnego w ramach inicjatywy obywatelskiej.

Najbardziej wartościowe elementy :

1. Umiejscowienie Parlamentu Europejskiego wśród innych instytucji unijnych.

2. Wskazanie roli Polski jako jednego z wiodących państw unijnych.

3. Zrozumienie potrzeby integracji w kontekście różnych zagrożeń (wojny, migracje).

4. Wskazanie możliwości jakie daje członkostwo w UE młodym ludziom (możliwość podróżowania bez wiz, możliwość podjęcia nauki w państwie unijnym, możliwość znalezienia pracy, także tej pierwszej pracy).

5. Możliwość uczestniczenia w projektach unijnych (w szkole - wyjazdy na praktyki w ramach programu Erasmus).


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś