Unia Europejska i jej instytucje.
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3 godz.lekcyjne - w kl. I c (klasa realizująca w zakresie rozszerzonym przedmioty : geografia, j.angielski, j.niem./j.włoski), w kl. I d ( klasa realizująca w zakresie rozszerzonym przedmioty : geografia, matematyka, j.angielski), w kl. IId ( klasa realizująca w zakresie rozszerzonym przedmioty : biologia, chemia, j.angielski)Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
86 uczniówJak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Każdy ze scenariuszy został zrealizowany częściowo, ponieważ dokonano w nich modyfikacji. Uczniowie w każdej z klas chętnie się włączyli w zajęcia, wypowiadali się, dyskutowali ze sobą. Odpowiadali rzeczowo na pytania zadawane przez prowadzących lekcje. Potrafili merytorycznie odpowiadać na argumenty pojawiające się podczas dyskusji. Dużym zainteresowaniem cieszyły się treści dotyczące możliwości i warunków uzyskania stażu w instytucjach unijnych. Zawsze wartościowe są te elementy lekcji, w których uczniowie mogą się wypowiedzieć, przedstawić swoją opinię oraz sprawdzić się w quizie (Khoot) na zakończenie zajęć- ile z nich każdy wyniósł, zapamiętał. To dla uczniów jest ciekawe, daje im wiele radości. Trudnością podczas zajęć była dyskusja z kilkoma eurosceptykami, którzy bardzo zdecydowanie prezentowali swoje poglądy na temat UE.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś