Szkolne Wybory do Parlamentu Europejskiego
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Technicznymi kwestiami związanymi z organizacją wyborów zajęła się, powołana przez dyrektora szkoły, komisja wyborcza. W jej skład weszli uczniowie głosujących klas. Termin wyborów był dla nas dość nieszczęśliwy - wycieczka szkolna i chorzy uczniowie to prawie połowa nieobecnych uprawnionych do głosowania. Jednak frekwencja nie była zbyt niska. Lokal wyborczy to w naszej szkole zawsze balkon nad salą gimnastyczną. Został on na czas wyborów wyłączony z zwyczajnego funkcjonowania jako miejsce odpoczynku uczniów po lekcji. Przygotowaliśmy stół dla komisji, miejsca do siedzenia, miejsca dla głosujących z przesłonami. Urna wyborcza została sprawdzona i zapieczętowana. Na stole komisji zostały ułożone listy uprawnionych do głosowania i karty do głosowania.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
W dniu wyborów uczniowie klas VI-VIII wzięli udział w symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego. Komisja wyborcza zebrała informacje o nieobecnych uczniach. Najpierw głosy oddała komisja wyborcza, która zasiadła za stołem i rozpoczęła pracę. Głosujący odszukiwali się na liście uprawnionych do głosowania, a następnie otrzymawszy kartę do głosowania, oddawali głos i wrzucali kartę do urny. W ciągu godziny lekcyjnej wszystkie głosy zostały oddane. Komisja wyborcza zamknęła lokal wyborczy i przystąpiła do czynności zliczania głosów: otworzyła urnę, a później segregowała głosy komitetami wyborczymi. Dwukrotnie zliczono głosy. Członek komisji wyborczej uzupełnił protokół głosowania, a pozostali członkowie komisji sprawdzili zapis ze stanem faktycznym. Na końcu członkowie komisji złożyli podpisy pod protokołem. Po złożeniu protokołu w gabinecie dyrektora szkoły przystąpiliśmy do uprzątnięcia lokalu wyborczego.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Dwa tygodnie przed wyborami stworzyliśmy gazetkę na szkolnym korytarzu, która zaznajamiała uczniów z Unią Europejską i schematem jej działania. Wyeksponowaliśmy także plakat z kodem QR do Latarnika Wyborczego. Dwudziestego ósmego maja odbył się w naszej szkole Dzień Europejski, którego zadaniem było popularyzowanie tematyki Unii Europejskiej 0 uczniowie klas: IV-VI wykonywali plakaty w parch o wylosowanym wcześniej państwie Unii Europejskiej. Uczniowie początkowo uważali, że te wybory ich nie dotyczą. Dopiero po organizacji Dnia Europejskiego zaczęli interesować się wyborami w szkole.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Uczniowie chętnie wzięli udział w symulacji wyborów. Nikogo nie było też przekonywać do pracy w komisji wyborczej, a nawet uczniowie spierali się kto ma reprezentować klasy, bo było zbyt dużo chętnych. Zaskoczyła nas sytuacja w klasie VI, która świadoma swoich praw, nie chciała początkowo brać udziału w wyborach. Po rozmowach ze starszymi klasami zmienili zdanie i przyszli na wybory.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najtrudniejsze okazało się być przekonanie uczniów klasy VI do wzięcia udziału w wyborach. Następną kampanię frekwencyjną zorganizujemy inaczej. Może posłużymy się mediami społecznościowymi, a uczniowie na lekcji będą mogli wejść do Latarnika Wyborczego.
Galeria zdjęć
Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]
W dniu wyborów uczniowie klas VI-VIII wzięli udział w symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego. Komisja wyborcza zebrała informacje o nieobecnych uczniach. Najpierw głosy oddała komisja wyborcza, która zasiadła za stołem (zdjęcie 1) i rozpoczęła pracę. Głosujący odszukiwali się na liście uprawnionych do głosowania (zdjęcia 2-4), a następnie otrzymawszy kartę do głosowania, oddawali głos i wrzucali kartę do urny (zdjęcia 5-6). W ciągu godziny lekcyjnej wszystkie głosy zostały oddane. Komisja wyborcza zamknęła lokal wyborczy i przystąpiła do czynności zliczania głosów: otworzyła urnę (zdjęcia 7-8), a później segregowała głosy komitetami wyborczymi. Dwukrotnie zliczono głosy (zdjęcie 9). Członek komisji wyborczej uzupełnił protokół głosowania, a pozostali członkowie komisji sprawdzili zapis ze stanem faktycznym. Na końcu członkowie komisji złożyli podpisy pod protokołem. Po złożeniu protokołu w gabinecie dyrektora szkoły przystąpiliśmy do uprzątnięcia lokalu wyborczego (zdjęcie 10).
Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach
https://spstrupin.gminachelm.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=66&catid=9#sec-08c2
https://photos.app.goo.gl/SCVNjWhD5SzWKsGXA
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś