Sprawozdanie z zajęć dotyczących projektu "Młodzi głosują".
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
6Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
131Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Realizując zadania dotyczące projektu „Młodzi głosują – wybory do Parlamentu Europejskiego”, przeprowadziliśmy zajęcia w kilku klasach naszej szkoły.
Uczestnicy zajęć mieli okazję dowiedzieć się, czym jest Unia Europejska, jakie są jej cele oraz zdobyć wiedzę na temat instytucji funkcjonujących w jej ramach. Przede wszystkim mówiliśmy o zaletach demokracji oraz zachęcaliśmy do oddawania głosów na wybrane przez siebie komitety wyborcze.
Uczestnicy lekcji aktywnie brali udział w zajęciach - w trakcie prezentacji pojawiło się wiele pytań dotyczących omawianych tematów. Młodzież chciała się więcej dowiedzieć o stażach w Parlamencie Europejskim oraz na jakich zasadach działa Discover EU. Wyjaśnialiśmy, czym tak właściwie jest unijny dialog młodzieżowy.
Uczniowie rozważali znaczenie pojedynczego głosu oddawanego w wyborach. W celu omówienia tego zagadnienia, skorzystaliśmy ze scenariusza „Ile waży jeden głos”, wykorzystaliśmy dialog Piotrka z Kasią i Marysią. Ciekawym punktem zajęć była dyskusja na temat problemów, z którymi UE musi się obecnie mierzyć. Nasze koleżanki i nasi koledzy zaczęli rozważać kwestię, czy osoby niebiorące udziału w wyborach są samolubne. Zdania były podzielone, jednak udało nam się dojść do wspólnych wniosków. W ramach podsumowania zajęć uczniowie wypełnili test, którego wyniki wspólnie omówiliśmy.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś