Młodzi Głosują!

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 14.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Naszym podstawowym zadaniem było właściwe przygotowanie wyborów w szkole (zgodnie z zasadami), przygotowanie lokalu wyborczego oraz zachęcenie, jak największej liczby uczniów do głosowania. Uznaliśmy, że należy wypisać wszystkie najważniejsze zadania do zrobienia, a następnie zastanowić się nad podziałem ról oraz nad tym, kto w szkole mógłby pomóc nam w ich realizacji. Pierwszą kwestią było przygotowanie kampanii zachęcającej do głosowania, ale także kampanii informacyjnej na temat zasad funkcjonowania najważniejszych instytucji Unii Europejskiej (ze szczególnym uwzględnieniem Parlamentu Europejskiego). Wybrane klasy w szkole przygotowały plakaty zachęcające do głosowania. Ponadto w części klas odbyły się zajęcia na temat Unii Europejskiej w ramach zajęć z przedmiotu historia i teraźniejszość. Kolejną kwestią było zorganizowanie lokalu wyborczego - musieliśmy przygotować salę (tj. ustawić stoły, przygotować napisy, listy osób uprawnionych do głosowania, wydrukować karty do głosowania, przynieść urnę wyborczą oraz oznaczyć lokal wyborczy z zewnątrz). Największym wyzwaniem było zachęcenie uczniów do udziału w symulacji wyborów.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Głosowanie odbyło się we wskazanym w regulaminie dniu w sali 34 na II piętrze w budynku A. Uczniowie mogli głosować od 7.45 do 14.45. Zabroniona była agitacja wyborcza na rzecz jakichkolwiek z komitetów wyborczych, ale wolno było zachęcać do głosowania. Celem było uczenie demokracji, partycypacji społecznej, korzystania ze swoich konstytucyjnych praw. W Komisji Wyborczej zasiadali uczniowie biorący udział w projekcie. Do oddania głosu potrzebna była legitymacja szkolna. Głosy zostały policzone po zakończeniu głosowania przez uczniów zasiadających w Komisji Wyborczej oraz Panią Dyrektor.


Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Wybrane klasy przygotowywały plakaty zachęcające do udziału w wyborach oraz miały zajęcia na temat Unii Europejskiej w ramach lekcji z przedmiotu historia i teraźniejszość. Społeczność szkolna reagowała na organizowaną przez nas akcję bardzo różnie. Część uczniów wykazywała zainteresowanie tematem, ale wielu uważało, że wybory europejskie ich nie dotyczą lub nie interesują.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Jesteśmy bardzo zadowoleni z pracy wykonanej przez uczestników projektu - zarówno w zakresie organizacji głosowania w dniu wyborów, jak i w zakresie przygotowywania plakatów zachęcających do uczestniczenia w wyborach. Przygotowaliśmy także plakaty dotyczące kompetencji wybranych organów Unii Europejskiej. Najbardziej zaskoczyła nas niska frekwencja wśród uczniów.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Najtrudniej było wytłumaczyć uczniom znaczenie ich udziału w symulacji wyborów oraz zachęcenie ich do czynnego udziału w realizacji projektu "Młodzi Głosują". Przy organizacji kolejnych wyborów chcielibyśmy szybciej zacząć prowadzić wśród uczniów akcję informacyjną na temat znaczenia zaangażowania obywatelskiego oraz korzystana ze swoich praw.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś