Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji w SP nr 154 w Warszawie
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
68Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Scenariusz lekcji pt. „Ile waży jeden głos?” zrealizowany został w czterech oddziałach (klasy 4, 6 i 8) w dniach od 22 do 27 maja 2024 r. Scenariusz jest adekwatny dla uczniów szkoły podstawowej i został zrealizowany w całości, z pominięciem pracy domowej. Uczennice i uczniowie byli aktywni i zainteresowani tematyką lekcji. Zabierali głos i udzielali odpowiedzi na pytania nauczyciela (m.in. Dlaczego ludzie chodzą głosować?).
Uczniowie chętnie pracowali w grupach i parach. Dużo satysfakcji przyniosło uczniom zdanie polegające na udzieleniu Piotrowi pomocy w podjęciu decyzji dotyczącej udziału w głosowaniu. Uczniom szczególnie podobał się materiał źródłowy „Dialog wyborców i wyborczyń”, który był chętnie odczytywany przez uczennice i uczniów.
Niektórym uczniom trudność sprawiało wypełnienie drzewa decyzyjnego, ale z pomocą nauczyciela wszystkie grupy wykonały to zadanie poprawnie. Pomoc w realizacji tego zadania była szczególnie potrzebna w przypadku uczniów klasy czwartej.
Uczniowie chętnie zabierali głos w czasie rozmowy dotyczącej pytania, czy uczestnictwo w wyborach jest obowiązkiem każdego obywatela i obywatelki. Większość z nich podkreślała, że wypełnianie tego obywatelskiego obowiązku jest przykładem współczesnego patriotyzmu.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś