Szkolna symulacja wyborów u Wawrzynka

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 14.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Wybory poprzedziła krótka kampania informacyjna, w której tlumaczyliśmy jakie są zadania PE, jego skład i powiązania z innymi instytucjami. Staraliśmy się przybliżyć uczniom sens tych wyborów. Do tego zadania włączyła się grupa 5 uczniów. Nie bylo to łatwe zadanie, ponieważ okazało się, że uczniowie , nawet starszych klas mają bardzo małe pojęcie o instytucjach unijnych. Jeden z uczniów przygotował specjalną prezentację ukazującą rolę PE w strukturach unijnych.

Wybraliśmy do głosowania miejsce w centralnej części szkoły, w której przewija się najwięcej uczniów, blisko szkolnego sklepiku. Na korytarzu przygotowaliśmy wcześnie rano wszystkie potrzebne akcesoria - urnę wyborczą, stoliki do głosowania oraz miejsce dla komisji wyborczej.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Dzień wyborów zaczęliśmy od przygotowania miejsca do głosowania. Uczniowie i uczennice mogli głosować na przerwach od końca pierwszej lekcji do końca piątej lekcji. Głosowanie było w pełni dobrowolne, ale rozwiesiliśmy wcześniej plakaty informacyjne wskazujące miejsce głosowania.

Liczenie głosów odbyło się po ostatniej przerwie przeznaczonej na głosowanie. Komisja liczyła 3 członków. Wcześniej wydrukowany protokół został przez nich uzupełniony sprawnie i bezbłędnie.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Już kilka dni przed wyborami zorganizowaliśmy przejście po klasach aby w kilku zdaniach opowiedzieć każdej klasie gdzie i kiedy odbędzie się głosowanie. Dwa dni przed wyborami przeprowadziliśmy (przy pomocy wychowawców) serię lekcji z prezentacją przygotowaną przez ucznia na temat podziału zadań instytucji unijnych ze szczególnym uwzględnieniem PE.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Dobrze wyszło przygotowanie lekcji i miejsca do głosowania. Trochę gorzej było z frekwencją. Wydaje nam się, że jednak wielu uczniów, zwłaszcza klas młodszych, nie zrozumiało do końca jak działa PE. Wielu nie wiedziało do końca jaki komitet wyborczy wybrać, bo dzieci w SP nie mają orientacji jakie dokładnie poglądy one reprezentują .

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Trzeba ograniczyć wybory tylko do uczniów najstarszych klas. Młodsi uczniowie w większości nie chcieli brać udziału w akcji, której sensu do końca nie pojęli. Może gdyby usilniej ich agitować zagosowali by tłumniej, ale mogło by to być źle odczytane przez rodziców. Nie chcieliśmy naciskać.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś