Młodzi głosują w Szkole Podstawowej nr 101 w Krakowie.

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 15.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Jestem nauczycielem historii jak również wiedzy o społeczeństwie, wprawdzie wybrałam klasę 6, ale świadomie. Obecnie nie uczę w klasach 8, więc postanowiłam zobaczyć, jak to wyjdzie w młodziej i szczerze mówiąc nie zawiodłam się. Uczniowie z klasy 6 chętnie przystąpili do projektu. Wybraliśmy 4 osobową komisję, podzieliliśmy się na dwie grupy podczas debaty. Wcześniej oczywiście uzyskaliśmy zgodę dyrekcji. W sali historycznej przygotowaliśmy urnę do kart podczas głosowania. Najpierw zagłosowała klas 6, potem poprosiliśmy uczniów z innych klas. Wybory przeszły bezproblemowo.

Bardzo spodobała się klasie forma debaty, na początku szło im to opornie, ale w pewnym momencie rozgorzała dyskusja i naprawdę było miło słuchać, komisja czuwała nad prawidłowym przebiegiem debaty. Już wiemy, ze forma debaty przypadła nam do gustu i będziemy ja wykorzystywać. Tematykę wybrali sami, czy warto wprowadzać euro do Polski i czy byłby sens wprowadzić do szkoły roboty zamiast nauczycieli.


Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]


W dniu wyborów przygotowaliśmy stół komisyjny i miejsce na urnę. Dzień wcześniej powielone zostały karty do głosowania i protokoły. Ogólnie przebieg wyborów przebiegł bezproblemowo, chociaż było i wesoło. Po oddaniu głosów, komisja zaczęła liczyć i stwierdziła, że na 3 kartach za dużo zostało zaznaczonych partii, stąd były to głosy nieważne. Głosowanie odbyło się na dwóch godzinach lekcyjnych, żeby przeszło to wszystko sprawnie. uczniowie i uczennice przychodzili do sali historycznej i oddawali głosy. Najpierw podchodzili do stołu komisyjnego, pokazywali legitymacje lub dowód osobisty. Następnie podpisywali się na liście wyborców i odbierali kartę do głosowania. Były przygotowane 2 stoły, następnie wrzucali karty do urny. Wszystko odbywało się sprawnie.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Do nagłośnienia wyborów zostało wybranych 3 przedstawicieli, którzy przeszli po klasach i powiedzieli, że robimy takie przedwybory europejskie i zachęcamy do oddania głosów i oczywiście, że nie mają się sugerować nazwami partii tylko podejść do tego na spokojnie, neutralnie. Na początku uczniowie się siali, że po co, że się im nie chce, ale ostatecznie potraktowali poważnie wybory i mieliśmy wszystkich wyborców 112.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Na pewno sama debata, nasza komisja, która stanęła na wysokości zadania i nauczyciel, który był super koordynatorem. Zaskoczyła nas ostateczna ilość chętnych uczniów do oddania głosów. A była to piękna lekcja demokracji. Zrobiliśmy wcześniej listę uczniów z klas 5-8 i super, że ostatecznie było tylu chętnych do głosowania.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Mogliśmy zrobić głosowanie na korytarzu i byłoby więcej miejsca, najtrudniej było wytłumaczyć, jak mają głosować tzn., wybrać jedną partię i nie konsultować się z innymi jak głosują.

Galeria zdjęć

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]


Zdjęcie 1 - wybraliśmy te, ponieważ pokazuje nas podczas debaty - część klasy ma argumenty za a część przeciw.

Zdjęcie 2- praca naszej kochanej komisji, która czuwała nad

właściwym przebiegiem debaty - czasem, trzeba było przerywać zaciętą mowę ;)

Jeden z członków Adam, jak widać uważne analizuje i zapisuje najważniejsze

informacje, by móc potem podsumować.

Zdjęcie 3 - jak widać niektórzy się przygotowali (mieli wypisane

argumenty na kartkach)

Zdjęcie 4 - na tym zdjęciu jest nasza szanowna komisja -

elegancka i pełna energii.

Zdjęcie 5 - jak przystało na wybory, trzeba było mieć

legitymację lub dowód (niektórzy mają) i nasi koledzy i koleżanki składali

podpis, odbierając kartę do głosowania.

Zdjęcie 6 - moment wrzucenia karty do naszej skromnej urny ;)

Zdjęcie 7 - i znowu przy urnie

Zdjęcie 8 - nasz kolega z Ukrainy również oddał swój głos,

nikomu nie broniliśmy oddawać głosy, gdyż są to wybory demokratyczne

Zdjęcie 9 - koleżanka przy wypełnianiu karty do głosowania

Zdjęcie 10 - niektórzy woleli oddać głos w tajemniczości.

Znaczy kto chciał to robiliśmy im zdjęcia, kto nie - to

szanowaliśmy decyzję. Mamy też krótki filmik, ale jeżeli będzie można osobno

przesłać to możemy - moment oddawania głosu naszej koleżanki.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś