Wybory do Europarlamentu 2024

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 15.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Prace nad przygotowaniem do szkolnych wyborów do Parlamentu Europejskiego rozpoczęliśmy od powołania grupy zadaniowej. Następnie podzieliliśmy się na grupy. Jedna była odpowiedzialna za rozpropagowanie informacji o terminie wyborów, a druga za przygotowanie lokalu wyborczego i czuwanie nad przebiegiem wyborów. Największymi wyzwaniami było zebranie wszystkich klas razem, ponieważ miesiąc maj był miesiącem wycieczek. W trakcie tworzenia harmonogramu spotkaliśmy się z życzliwą reakcją Grona Pedagogicznego. Lokal wyborczy został przygotowany w sali, która zazwyczaj pozostaje nieużywana. Z samego rana, w dniu wyborów, ustawiliśmy tam urnę wyborczą, a także przygotowaliśmy miejsca do głosowania, wyposażając je w przegrody zapewniające tajność głosowania. 

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Dzień wyborów został wyznaczony na 24 maja 2024 r. Na tydzień przed głosowaniem na korytarzu szkolnym, na telewizorze oraz gazetkach, widniały informacje na temat terminu głosowania. Dzień przed wyborami członkowie zespołu przeszli się po klasach i przypomnieli o głosowaniu. Przy okazji przedstawiono zasady głosowania. Uczniowie mogli głosować w dniu 24 maja od 1 do 4 godziny lekcyjnej. W tym dniu lokal wyborczy był dostępny także na przerwach. Głosowanie odbyło się ten sposób, że uczniowie przychodzili do lokalu, następnie po podpisaniu na spisie wyborców, odbierali kartę do głosowania i oddawali głos. 

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

W celu zachęcenia społeczności szkolnej do głosowania, tydzień przed wyborami na godzinach wychowawczych odbyły się lekcje, na których wychowawcy omawiali z uczniami istotę wyborów. Następnie zachęcali ich do udziału w szkolnych wyborach. Reakcje na wydarzenie były bardzo pozytywne. Uczniowie byli zainteresowani udziałem w wydarzeniu, rozmawiali o nadchodzących wyborach, a także dopytywali o to, jak będzie wyglądał dzień wyborów. 

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Według nas, najlepiej wypadło głosowanie, wszystko przebiegało spokojnie, nie było żadnych incydentów. Uczniowie czekali przed wejściem do lokalu na swoją kolej (były 3 stanowiska do głosowania). Bardzo zadowoleni jesteśmy z frekwencji, która wyniosła 80%. Świadczy to o tym, że zainteresowanie wyborami było duże i uczniowie chcieli wyrazić swoje zdanie.  

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Największą trudnością było stworzenie takiego harmonogramu wyborów, aby uczniowie mogli na spokojnie oddać głos bez dużego ingerowania w naturalny tryb szkoły. Na przyszłe wybory chętnie podjęlibyśmy się przygotowań trochę wcześniej. Myślimy, że działania związane z wyborami można byłoby zacząć już w styczniu (jeśli wybory są w okolicach maja/czerwca). Chodzi o fakt, że moglibyśmy przygotować więcej akcji promocyjnych. 


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś