Wybory do Parlamentu Europejskiego.

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 15.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Na początku razem zastanawiałyśmy się jakie podjąć działania. Na lekcjach wiedzy o społeczeństwie okazało się, że my uczniowie mamy niewielką wiedzę na temat Unii. Ona po prostu była zawsze. Postanowiłyśmy sprawdzić jak to jest w innych klasach, dlatego przygotowaliśmy ankietę o UE. Po otrzymaniu wyników okazało się, że znamy naprawdę podstawowe rzeczy takie jak symbole, możliwość swobodnego poruszania itp. Dlatego też zdecydowałyśmy, że przybliżymy uczniom, to co daje nam młodym bycie częścią UE. Przygotowaliśmy prezentacje multimedialne dotyczące samej UE, a także programach dla mlodych itp., gazetki ścienne.

 


Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Wybory zostały przygotowane profesjonalnie. W sali – lokalu wyborczym stanęła urna wyborcza, przygotowane również zostały miejsca do oddania głosu w sposób tajny. Opiekunka grupy przygotowała nam listy wyborcze (każda klasa oddzielnie), skserowała karty do glosowania – my je rozcinałyśmy. Lokal wyborczy był czynny od godziny 8.00 do godz.12.00. Po zakończonym glosowaniu wysypałyśmy karty z urny i komisyjnie je przeliczyłyśmy. Wyniki zostały zapisane, a następnie umieszczone w protokole, który podpisała cała komisja.


Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Do każdej klasy (6-8) dotarły nasze przedstawicielki, które pokazywały przygotowaną prezentację multimedialną. Zachęcałyśmy do korzystania z latarnika wyborczego oraz mówiłyśmy o ważności podejmowania decyzji, czyli udziale w wyborach. Odpowiadałyśmy też na pytania uczniów. Na korytarzach szkolnych były rozwieszone plakaty zachęcające do glosowania. Na głównym holu i korytarzu szkolnym umieściłyśmy gazetki o UE.


Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Maj to w naszej szkole okres wycieczek, dlatego miałyśmy utrudnione przeprowadzenie działań projektowych. Z tego powodu nie przystąpiłyśmy do organizacji debaty szkolnej. Jednak udało nam się przeprowadzić ankietę wśród uczniów i zainteresować uczniów tematyką unijną. Jesteśmy też zadowolone z własnej współpracy – realizując zadania przekonałyśmy się, że razem można więcej.


Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Początek jest zawsze trudny. Podział zadań - decyzja kto co może lub chce zrobić i za co jest odpowiedzialny. I okazało się, że terminy mają ogromne znaczenie, każdy „poślizg” utrudniał realizację wyznaczonych zadań. Następne wybory będą już w nowej szkole. Na pewno doświadczenie z działań projektowych będą przydatne. Na pewno planowanie działań będzie dla nas priorytetem.



Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś