Szkolne wybory europejskie w VLO z Poznania

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 15.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Zadaniami podzieliliśmy się w następujący sposób. Po utworzeniu 6-osobowego zespołu, będącego jednocześnie komisją wyborczą, poszczególne zadania wykonywaliśmy w małych grupach 2-3 osobowych. Jedna osoba była odpowiedzialna za umieszczanie materiałów w mediach społecznościowych samorządu uczniowskiego, pozostałe zadania (przygotowania i poszczególne elementy liczenia) realizowaliśmy grupowo.

Najważniejszymi wyzwaniami przed wyborami były: zebranie wystarczającej ilości chętnych osób do przeprowadzenia wyborów oraz dopilnowanie, aby każdy konieczne elementy przygotowań został spełniony na czas.

Miejsce do wyborów (lokal wyborczy) został utworzony w sali lekcyjnej. Przygotowaliśmy tam długi stół dla członków komisji, 4 stanowiska z parawanami do tajnego oddania głosu oraz przezroczystą urnę. Przy wejściu umieszczony został plakat "Latarnika wyborczego" oraz informacje o składzie komisji, godzinach pracy i sposobie głosowania.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

W dniu wyborów zebraliśmy się w uprzednio przygotowanym lokalu wcześniej, przed jego otwarciem o godzinie 8. Zostały uzupełnione materiały informacyjne dla głosujących, a my zaopatrzyliśmy się w listy klas - wyborców i podzieliliśmy się w komisji na obsługę poszczególnych klas. Głosowanie przebiegało bez większych zakłóceń, punktualnie o godzinie 14 zamknęliśmy lokal wyborczy. Liczenie głosów i ilości wydanych kart na podstawie podpisów oraz uzupełnianie protokołu zajęło nam około 30 minut, zaraz po tym został uzupełniony protokół na platformie.

Uczniowie mogli głosować w trakcie przerw w godzinach otwarcia lokalu, a także przed i po swoich lekcjach. Oddawanie głosu odbywało się tak, jak w przypadku prawdziwych wyborów.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Społeczność szkolna była zachęcana do udziału w symulacji przez przekazanie wszystkim wiadomości w dzienniku elektronicznym, umieszczenie w szkole otrzymanych plakatów zachęcających do udziału w akcji oraz przez media społecznościowe samorządu uczniowskiego. Wydarzenie zostało raczej dobrze przyjęte przez społeczność szkoły.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Dobrze wyszło przygotowanie do przeprowadzenia wyborów, które przebiegło sprawnie i w trakcie którego nie zapomnieliśmy o niczym. Również aranżacja lokalu i przygotowanie kart do głosowania, list i informacji wyszło dobrze i jesteśmy z tego zadowoleni. Zaskoczyła nas konieczność utrzymania szczególnej podzielności uwagi wówczas, gdy lokal wyborczy odwiedzało wiele osób jednocześnie.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Koncepcja przeprowadzenia wyborów jest słuszna i warto ją kontynuować. Najtrudniejszym zadaniem było zachęcenie uczniów do udziału w symulacji. Niestety, frekwencja, mimo dużych możliwości, nie była najlepsza. W kolejnej edycji wyborów musielibyśmy więc popracować nad lepszą komunikacją i szerzej zakrojoną kampanią przedwyborczą i informacyjną, gdyż wielu uczniów nie wiedziało o możliwości wzięcia udziału w tych wyborach.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś