Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji przeprowadzonych w ZSKZ w Sochaczewie

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 15.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
  • Jak wpływać na Parlament Europejski?
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
We wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują" razem wzięło 39 uczennic i 18 uczniów
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Lekcji z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują" w naszej szkole odbyły się trzy. Wszystkie były zrealizowane na lekcji w klasie 2 liceum o profilu wojskowym podczas lekcji historii i teraźniejszości. Pierwsza lekcja to była typowa pogadana o tym "jakie znaczenie i wartość potrafi mieć jeden głos". Tematem drugiej lekcji było "Jak wpływać na parlament Europejski?". Na tej lekcji wraz z młodzież oglądaliśmy filmy o wszystkich instytucja Unii Europejskich, a następnie wypisywaliśmy najważniejsze kompetencje każdego z nich. Na sam koniec zostawiłam moim zdaniem najciekawszy temat "Co mi daje Unia Europejska i jak to wykorzystać?". Lekcja ta była bardzo intensywna, ponieważ przeprowadziliśmy burzę mózgów i w tabelce wypisywaliśmy jakie są plusy i minusy Unii. To właśnie ostatnia lekcja najbardziej zaangażowała młodzież do pracy i pokazała różne wartości np. wzajemny szacunek, ponieważ każdy słuchał każdego i młodzież nie krytykowała siebie nawzajem jak ktoś miał inny pomysł niż reszta. Największe trudności sprawił temat drugi o instytucjach europejskich, które część z nich pełni tylko pozornie te same funkcje, a praktycznie mają inne zastosowanie.


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś